Medyczne i farmaceutyczne aspekty biotechnologii
1655-Lek21WYBBIO-J
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024/25Z:
The subject “Medical and pharmaceutical aspects of biotechnology” is conducted in the form of seminars. The main topic is the development of new formulas of biotechnological products and their use in medical practice and the pharmaceutical industry. During the seminars, basic information on aspects of medical biotechnology will be explained. Students will also gain knowledge about personalizing therapy with the use of biotechnological products. Additionally, students will get to know each other with the applicable regulations on the registration of new drugs and medical devices.
|
Całkowity nakład pracy studenta
(po angielsku) Study hours involving teacher participation:
- seminars – 15 hours
- examination – 1 hour
Total workload involving the direct participation of academic teachers: 16 hours, which equals 0.64 of an ECTS point.
Study hours involving individual student work:
- seminars – 15 hours
- preparation for seminars – 3 hours
- preparation for examination and exam – 6 + 1 hours
Total student workload: 25 hours, which equals 1 ECTS point.
Workload associated with research:
- reading of scientific literature: 1.5 hours
- participation in seminars (related to research in the field of pharmaceutical aspects and biotechnology): 15 hours
- final test preparation (related to research in the field of pharmaceutical aspects and biotechnology): 2.5 hours
Total student workload associated with research: 19 hours, which equals 0.76 ECTS point.
Time requirements for preparation and participation in the student assessment process:
- preparation for final test: 5.5 + 1 = 6.5 hours (0.26 of an ECTS point).
Student workload connected to distant learning methods: not applicable
Student workload connected to practical skills classes:
- participation in tutorials: 15 hours (0.6 of an ECTS point)
Time required to complete the obligatory internship: not applicable
Efekty uczenia się - wiedza
(po angielsku) W1: Explains the use and importance of stem cells in medical biotechnology (B.W19)
W2: Identifies the possibilities of using biotechnological products
in modeling human diseases (C.W42)
W3: Defines the use of biologically active compounds in targeted therapy (C.W42)
Efekty uczenia się - umiejętności
(po angielsku) U1: Is able to creatively and critically define the scope of research,
also of an interdisciplinary nature, formulate their goals and select appropriate research tools to verify the hypotheses (B.U12)
U2: Analyzes the results of conducted experiments and draws correct conclusions (B.U13)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
(po angielsku) K1: Is willing to deepen knowledge and improve own skills (K.K1)
K2: Shows interest in updating his knowledge (K.K8)
Metody dydaktyczne
(po angielsku) Seminars:
• problem lecture
• seminar lecture
• didactic discussion
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
- seminaryjna
- stolików eksperckich
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody wymiany i dyskusji
Rodzaj przedmiotu
przedmiot pomocniczy (atrybut wycofany)
Wymagania wstępne
(po angielsku) Elementary knowledge of cell biology.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: