Prowadzony w
cyklach:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
Kod Erasmus: 12.1
Kod ISCED: 0912
Punkty ECTS:
1
Język:
angielski
Organizowany przez:
Pracownia Medycyny Społecznej
(dla:
Wydział Lekarski)
Etyka lekarska 1655-Lek21ETYK-J
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Całkowity nakład pracy studenta
(po angielsku) Study hours involving teacher participation:
- lectures – 10 hours,
- seminars – 10 hours;
A total work amount: 20 hours which corresponds to 0,88 ECTS points.
Study hours involving individual student work:
- preparation for lectures – 5 hours,
- writing essays/ papers/ projects – 4 hours,
- reading literature – 2 hours,
- preparation for test – 1 hours,
- preparation for examination – 0,5 hours;
Total student workload is 12,5 hours which corresponds to 0,42 ECTS points.
Total: 32,5 hours (1,3 ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
(po angielsku) Student:
W1: understands the significance of health, illness, disability and old age in relation to social attitudes, the social consequences of illness and disability, and sociocultural barriers; knows the concept of health-related quality of life. DW4
W2: knows methods and ways in communication with a patient's family creating empathical and trustfullness relations. DW5
W3: knows social role of physicans. DW8
W4: understand the role of family in the treatment process. DW10
W5: knows the rules of health promotion and its goals. Knows the details of good-health lifestyle. DW 14
W6: knows techniques for motivating patients to shape own health-conscious behaviours and for informing patients about unfavourable prognosis. DW15
W7: understands the cultural, ethnic and nationality-related determinants of human behaviour. DW19
Efekty uczenia się - umiejętności
(po angielsku) Student:
U1: identifies and adequately responds to anti-health and self-destructive behaviours. DU2
U2: U2: creates an atmosphere of trust during the entire process of treatment. DU4
U3:communicates with adult and paediatric patients and their family using techniques of active listening and empathy expression and talks with patients about their life situation. DU5
U4: informs a patient about the purpose, course and potential risk of the proposed diagnostic and therapeutic procedures, and obtains the patient's informed consent. DU6
U5: informs the patient and their family about unfavourable prognosis. DU8
U6: gives advice on following therapeutic recommendations and healthy lifestyle. DU9
U7: follows ethical standards in professional practice. DU13
U8: is able to identify the ethical dimension of medical decisions and differentiate between factual and normative aspects. DU14
U9: respects patient rights, including those related to: personal data protection, intimacy, dignity, information on health status, medical confidentiality, informed consent and refusal of treatment, healthcare services, reporting adverse drug reactions, and dignified death. DU15
U10: demonstrates responsibility for improving own professional qualifications and sharing knowledge. DU16
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
(po angielsku) Student:
K1: is able to establish and maintain close and respectful relationships with patients K1
K2: considers patients’ well-being as a priority K2
K3: shows respect to patients and keeping the knowledge about his/her illness in secret
K4: working with patient being ethically correct and respecting social differences K4
K5: is aware of own limitations and is able to pursue continuing education K5
K6: promotes prohealth attitudes K6
Metody dydaktyczne
(po angielsku) Lecture
informative lecture (traditional) with a multimedia presentation
Seminars:
• multimedia presentations
• conversation lecture
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
- giełda pomysłów
- klasyczna metoda problemowa
- giełda pomysłów
- klasyczna metoda problemowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
(po angielsku) none
Koordynatorzy przedmiotu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: