Praktyka wakacyjna
1600-Opt12PRKW-S1
Praktyka zawodowa wakacyjna z zakresu technik sprzedaży opraw i soczewek okularowych oraz soczewek kontaktowych ma na celu zaznajomienie studenta z aspektami handlowymi pracy w zawodzie optyka okularowego. Student zyska wiedzę z zakresu charakterystyki rynkowej branży optycznej, zdobędzie umiejętności związane z działalnością handlową, technikami sprzedaży, obsługą kasy fiskalnej lub/i systemów informatycznych. Szczególny nacisk zostanie położony na odpowiednią komunikację z pracownikami i klientami zakładu optycznego lub firmy handlowej z różnych grup wiekowych oraz na problemy w komunikacji wynikające z niepełnosprawności i choroby przewlekłej.
Całkowity nakład pracy studenta
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w ćwiczeniach praktycznych: 80 godzin
- przygotowanie do zajęć praktycznych: 30 godzin
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń: 20 godzin
- opracowanie zadania: 20 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 150 godzin, co odpowiada 6 punktom ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
W1: Przedstawia przedsiębiorstwa i instytucje występujące w branży optycznej (K_W26)
W2: Charakteryzuje dostępne w sprzedaży materiały i technologie soczewek okularowych, opraw okularowych oraz soczewek kontaktowych (K_W33)
W3: Opisuje sposoby zastosowania różnych typów korekcji optycznej oraz pomocy wzrokowych optycznych i nieoptycznych u klienta zakładu optycznego (K_W37)
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: Organizuje wspólne przedsięwzięcia marketingowe z różnymi jednostkami ochrony zdrowia(K_U24)
U2: Podejmuje podstawowe działania związane z prowadzeniem handlowo-usługowej działalności gospodarczej (K_U25)
U3: Obsługuje kasę fiskalną lub/i system informatycznyw zakładzie optycznym lub firmie handlowej(K_U27)
U4:Korzysta z dokumentacjihandlowej (K_U29)
U5: Umiejętnie komunikuje się z klientem zakładu optycznego lub firmy handlowej (K_U40)
U6: Dopasowuje oprawę okularów u dzieci, młodzieży i dorosłych wykorzystując zasady wizażu(K_U43)
U7: Dokumentuje zlecenia na wykonanie okularów i pomocy optycznychlub/i transakcje handlowe (K_U46)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Wykorzystuje w praktyce zasady odpowiedzialności moralnej za przeprowadzone transakcje handlowe (K_K02)
K2: Rozróżnia problemy w komunikacjiz klientamizakładu optycznego lub firmy handlowej wynikające z niepełnosprawności i choroby przewlekłej(K_K07)
K3: Odpowiednio komunikuje się z klientamizakładu optycznego lub firmy handlowej z różnych grup wiekowych (K_K09)
K4: Wykazuje zdolności organizowania pracy w zakładzie optycznym lub firmie handlowej (K_K10)
K5: Potrafi negocjować warunki transakcji handlowych (K_K16)
K6: Rozwiązuje w sposób kreatywny najczęstsze problemy związane transakcjami handlowymi w branży optycznej (K_K17)
Metody dydaktyczne
Ćwiczenia
• ćwiczenia praktyczne
• dyskusja dydaktyczna
• metody symulacyjne
• uczenie wspomagane komputerem
• metody eksponujące: pokaz
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Estetyka i podstawy wizażu, Technologie optyczne i okularowe
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Sprawdzian ustny (0-15 pkt; >60%); W1-W3
Raport (0-15 pkt; >60%); W1-W3, U4, U7, K4, K6
Sprawdzian praktyczny (0-30 pkt; >60%); W2-3, U1-U7
Przedłużona obserwacja (0 - 10 punktów; > 50%): K1 – K6
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura podstawowa:
1. B.R. Kuc, M.Ż. Migała, Menedżer nowych czasów, Helion 20101.
2. I. Rudawska, Opieka zdrowotna. Aspekty rynkowe i marketingowe, PWN, Warszawa 2007.• Heeper A., Schmidt M., Negocjacje handlowe, BC Edukacja, Warszawa 2008.
4. Kwartalnik IZOPTYKA, JZO Sp z o.o., Jelenia Góra 1998 - 2013
Literatura uzupełniająca:
1Nauka o przedsiębiorstwie. Wybrane zagadnienia, p. red. I. Lichniak, SGH, Warszawa 2009.
2. S. Morris, N. Devlin, D. Parkin, Ekonomia w ochronie zdrowia, WoltersKluwer, Warszawa 2012.
3. Mayer R., Jak wygrać każde negocjacje, MT Biznes, Warszawa 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: