Zaburzenie widzenia obuocznego i trening wzrokowy 1600-Opm21ZWOT-2
W trakcie wykładów przedstawiona zostanie wiedza z zakresu diagnostyki i leczenia zaburzeń widzenia jedno- i obuocznego oraz stanów adaptacyjnych w wybranych patologiach.
Zasadniczym celem ćwiczeń jest praktyczne wykorzystanie wiedzy zdobytej w czasie wykładów. Nauka będzie obejmowała w szczególności zastosowanie w badaniu optometrycznym podstawowych i złożonych urządzeń pomiarowych oraz testów w celu wykrycia i określenia zaburzeń widzenia jedno- i obuocznego. Istotnym elementem ćwiczeń będzie interpretacja uzyskanych wyników badań, a także analiza przygotowanych przypadków. Na ćwiczeniach zostanie również zwrócona uwaga na odpowiednie zachowanie w stosunku do osoby badanej.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody służące prezentacji treści
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Egzamin końcowy pisemny: (0-30 pkt; >60%); W1-W6, U4, U5, K5
Zaliczenie końcowe praktyczne: (0-30 pkt; >60%); W1-W6, U1, U2, U4, U5; zaliczenie 100%, prawidłowe wykonanie części praktycznej niezbędne do podejścia do części pisemnej
Sprawdzian ustny: (0-15 pkt; >60%); W1-W6, U4, U5, K5
Sprawdzian pisemny: (0-15 pkt; >60%); W1-W6, U4, U5, K5
Raport: (0-15 pkt; >60%); W1-W6, U4, U5, K5
Przedłużona obserwacja: (0-10 pkt; >60%); K1-K5
Punktacja (%) Punktacja Ocena
< 60% <18 ndst
60,00 – 68,00 18 -20 dst
68,01 – 76,00 21 - 22 dst+
76,01 – 84,00 23 - 25 db
84,01 – 92,00 26 - 27 db+
92,01 – 100 28 - 30 bdb
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. J. Stachura, B. Kałużny, „Materiały do wykładu z widzenia obuocznego”
2. A. Styszyński, "Korekcja wad wzroku - procedury badania refrakcji”, AlfaMedica Press, Bielsko-Biała 2009
2. T. Grosvenor, "Optometria", Elsevier, Urban&Partner, Wrocław 2011
3. Okulistyka pediatryczna i zez. Basic and Clinical Science Course, red. M. Grałek, Elsevier, Urban & Partner, Wrocław 2004
Literatura uzupełniająca:
1. E. Oleszczyńska-Prost, Zez, Elsevier, Urban & Partner, Wrocław 2011
2. M. Scheiman, B. Wick, Clinical Management of Binocular Vision: Heterophoric, Accommodative, and Eye Movement Disorders, Lippincott Williams&Wilkins, a Wolters Kluwer business, Philadelphia 2014
3. J. R. Griffin, J. D. Grisham, Binocular Anomalies: Diagnosis and Vision Therapy, Butterworth-Heinemann, Boston 2002
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: