Seminarium magisterskie
1600-Opm21SM04-2
Przedmiot Seminarium magisterskie pozwala na osiągniecie zamierzonych efektów kształcenia poprzez ukształtowanie u studentów umiejętności prezentacji zagadnień naukowych, szczególnie: wyboru istotnych treści tematyki zagadnienia i opracowywanie badań, a także przygotowanie studentów do merytorycznej oraz publicznej dyskusji na tematy naukowe i profesjonalne.
Całkowity nakład pracy studenta
1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w seminariach: 65 godzin
- konsultacje: 32 godzin
- sprawdziany ustne: 2 godziny
- kolokwium ustne: 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 100 godzin, co odpowiada
4 punktom ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w seminariach: 65 godzin
- praca badawcza: 68 godzin
- przygotowanie prezentacji multimedialnych: 25 godzin
- czytanie wskazanej literatury: 40 godzin
- konsultacje: 32 godzin
- przygotowanie do sprawdzianów ustnych i sprawdziany ustne: 13 + 2 = 15 godzin
- przygotowanie do kolokwium ustnego i kolokwium: 9 + 1 = 10 godzin
- napisanie pracy dyplomowej: 120 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 375 godzin, co odpowiada 15 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany w powiązaniu z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- udział w seminariach: 65 godzin
- praca badawcza: 68 godzin
- przygotowanie prezentacji multimedialnych: 25 godzin
- czytanie wskazanej literatury: 40 godzin
- konsultacje: 32 godzin
- przygotowanie do sprawdzianów ustnych i sprawdziany ustne: 13 + 2 = 15 godzin
- przygotowanie do kolokwium ustnego i kolokwium: 9 + 1 = 10 godzin
- napisanie pracy dyplomowej: 120 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 375 godzin, co odpowiada 15 punktom ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
-przygotowanie do sprawdzianów ustnych i sprawdziany ustne: 13 + 2 = 15 godzin
- przygotowanie do kolokwium ustnego i kolokwium: 9 + 1 = 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- praca badawcza: 60 godzin
- przygotowanie prezentacji multimedialnych: 20 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
80 godzin, co odpowiada 3,2 punktom ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
W1: Poddaje analizie zebraną wiedzę z dziedziny, do której należy temat pracy dyplomowej (K_W13).
W2: Porządkuję wiedzę o przedmiocie pracy dyplomowej (K_W13, K_W44).
W3: Zestawia najnowszą literaturę przedmiotu w zakresie pracy dyplomowej (K_W13).
W4: Rozróżnia metody i techniki niezbędne w realizacji zadania wyznaczonego tematem pracy (K_W13, K_W44)
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: Samodzielnie wyszukuje informacje w polskiej i obcej literaturze fachowej z uwzględnieniem zmian aktualnego stanu wiedzy (K_U15, K_U51).
U2: Krytycznie poddaje dyskusji wyniki badań zaczerpniętych z literatury w zakresie studiowanej dziedziny (K_U32).
U3: Formułuje zadania badawcze i cel pracy (K_U15, K_U20).
U4: Wskazuje problemy i pytania badawcze (K_U15, K_U20).
U5: Opracowuje właściwe metody i techniki badawcze niezbędne w realizacji tematu (K_U15, K_U20).
U6: Interpretuje i analizuje uzyskane wyniki badań naukowych (K_U15, K_U32).
U7: Posiada umiejętność pisania tekstu naukowego (K_U16).
U8: Przedstawia wyniki badań własnych i zaczerpnięte z literatury w formie pisemnej, ustnej i w prezentacji multimedialnej, na poziomie specjalistycznym i popularnym (K_U16).
U9: Logicznie konstruuje tekst pracy dyplomowej (K_U16).
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Rozumie potrzebę popularyzacji osiągnięć na temat zagadnień studiowanej dziedziny (K_K01).
K2: Korzysta z zaproponowanych sugestii w trakcie dyskusji seminaryjnej (K_K03, K_K14).
K3: Docenia znaczenie uczciwości intelektualnej i rzetelności badawczej oraz zawodowej (K_K10).
K4: Posiada świadomość konieczności dotrzymywania terminów (K_K08).
Metody dydaktyczne
Seminarium:
• Dyskusja dydaktyczna
• Metody uczenia wspomagane komputerem
• Mapa pojęciowa
• Metaplan
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- referatu
- projektu
- ćwiczeniowa
- doświadczeń
- biograficzna
- seminaryjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody wymiany i dyskusji
- metody służące prezentacji treści
Rodzaj przedmiotu
przedmiot fakultatywny
Wymagania wstępne
Do realizacji opisywanego przedmiotu niezbędne jest posiadanie pogłębionej wiedzy ze szczegółowej dyscypliny, w której wykonuje pracę dyplomową.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2024/25Z: | W cyklu 2023/24Z: |
Kryteria oceniania
Seminarium
Raport (>59%): W1,U1-U5
Sprawdzian ustny (>59%): W1-W4, U1, U2
Kolokwium ustne (>59%): W1-W4, U1, U2
Portfolio (zbiór opracowań naukowych i referatów) (>59%): W3, W4, U1-U9, K1-K4
Realizacja zadania – prezentacja multimedialna (>59%): W2, U8, K3
Przedłużona obserwacja (>59%): K1-K4
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura:
Literatura jest specyficzna dla tematów zainteresowań poszczególnych studentów i ustalana w porozumieniu z ich promotorami.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: