Prowadzony w
cyklach:
2022/23Z, 2024/25Z, 2025/26Z
Kod Erasmus: 12.0
Kod ISCED: 0910
Punkty ECTS:
1
Język:
polski
Organizowany przez:
Katedra Farmakologii i Terapii
(dla:
Wydział Lekarski)
Jak prawidłowo interpretować wyniki badań klinicznych 1600-OG-JPIWBK
Badania kliniczne w Polsce i na świecie, Dobór grupy kontrolnej i badanej, Błędy celowe, manipulacja wynikami, Zasady interpretacji danych, Jak ocenić jakość badania?, Projektowanie własnego badania – praktyka a teoria.
Całkowity nakład pracy studenta
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
- udział w seminarium - 15 godz.
- konsultacje z nauczycielem akademickim - 3 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- przygotowanie do seminarium – 6 godz.
- czytanie literatury – 4 godz.
- przygotowanie do zaliczenia – 2 godz.
Łącznie: 30 godz. (1 ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
W1: zna podstawy teoretyczne i praktyczne diagnostyki laboratoryjnej.
W2: zna i rozumie możliwości i ograniczenia badań laboratoryjnych w stanach nagłych.
W3: wymienia wskazania do wdrożenia terapii monitorowanej.
W4: definiuje podstawowe pojęcia farmakoekonomiczne.
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: przeprowadza analizę ewentualnych działań niepożądanych poszczególnych leków oraz interakcji między nimi.
U2: interpretuje charakterystyki farmaceutyczne produktów leczniczych oraz krytycznie ocenia materiały reklamowe dotyczące leków.
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające :
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące:
- studium przypadku
- ćwiczeniowa
Rodzaj przedmiotu
przedmiot fakultatywny
Wymagania wstępne
Brak
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
- aktywność,
Kryteria oceniania:
- Seminarium:
zaliczenie pisemne,
zaliczenie bez oceny,
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. “Farmakologia i toksykologia” - E. Mustchler PZWL
2. „Farmakologia – tajemnice” – R. Korbut WUJ
3. „Farmakologia po prostu” – R. Korbut WUJ
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: