7. Moduł: Onkologia
1600-LekM5ONK-NJ
Współczesna terapia nowotworów ma charakter leczenia skojarzonego, w którym wykorzystuje się chirurgię, radioterapię
i chemioterapię.
Moduł „onkologia” ma na celu zapoznanie studentów z wybranymi zagadnieniami z zakresu tych trzech dziedzin klinicznych, wskazać zasady postępowania diagnostycznego w onkologii, programów profilaktyki pierwotnej i wtórnej, leczenia skojarzonego oraz monitorowania chorych po leczeniu.
Przedmiot ma na celu:
- zapoznanie studenta z informacjami na temat biologii, immunologii i genetyki nowotworów
- zapoznanie studenta z podstawowymi wiadomościami na temat diagnostyki i leczenia chorych na nowotwór
- przedstawienie najnowszych kierunków rozwoju diagnostyki
i leczenia choroby nowotworowej
- przedstawienie zasad interdyscyplinarnej współpracy
w lecznictwie onkologicznym i płynące z tego korzyści.
Moduł „onkologia” realizowany jest przy pomocy wykładów, seminariów i ćwiczeń. Tematy wykładów, seminariów i ćwiczeń zawarte są w sylabusach poszczególnych przedmiotów modułu
W cyklu 2023/24:
Współczesna terapia nowotworów ma charakter leczenia skojarzonego, w którym wykorzystuje się chirurgię, radioterapię i chemioterapię. Moduł „onkologia” ma na celu zapoznanie studentów z wybranymi zagadnieniami z zakresu tych trzech dziedzin klinicznych, wskazać zasady postępowania diagnostycznego w onkologii, programów profilaktyki pierwotnej i wtórnej, leczenia skojarzonego oraz monitorowania chorych po leczeniu. Przedmiot ma na celu: - zapoznanie studenta z informacjami na temat biologii, immunologii i genetyki nowotworów - zapoznanie studenta z podstawowymi wiadomościami na temat diagnostyki i leczenia chorych na nowotwór - przedstawienie najnowszych kierunków rozwoju diagnostyki i leczenia choroby nowotworowej - przedstawienie zasad interdyscyplinarnej współpracy w lecznictwie onkologicznym i płynące z tego korzyści. Moduł „onkologia” realizowany jest przy pomocy wykładów, seminariów i ćwiczeń. Tematy wykładów, seminariów i ćwiczeń zawarte są w sylabusach poszczególnych przedmiotów modułu
|
Całkowity nakład pracy studenta
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 12 godzin
- udział w seminariach: 25 godzin
- udział w ćwiczeniach: 45 godzin
- przeprowadzenie ezgaminu: 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
83 godzin, co odpowiada 5.9 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 12 godzin
- udział w seminariach: 25 godzin
- udział w ćwiczeniach: 45 godzin
- przygotowanie do seminarium (w tym czytanie wskazanej literatury) : 25 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury): 25 godzin
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 12 + 1 = 13 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 145 godzin, co odpowiada 5.9 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
Nie dotyczy
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do egzaminu: 10 = 10 godzin
(0,33 punktu ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w seminariach: 25 godzin
- udział w ćwiczeniach (w tym zaliczenie praktyczne):
45 godzin
- przygotowywanie do seminarium (w tym czytanie wskazanej literatury) : 25 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury): 25 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
120 godzin, co odpowiada 4.0 punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty kształcenia (wiedza) zawarte są w sylabusach poszczególnych przedmiotów modułu.
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty kształcenia (umiejętności) zawarte są w sylabusach poszczególnych przedmiotów modułu.
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Efekty kształcenia (kompetencje społeczne) zawarte są w sylabusach poszczególnych przedmiotów modułu
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne zawarte są w sylabusach poszczególnych przedmiotów modułu
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
- studium przypadku
- ćwiczeniowa
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Student rozpoczynający edukację w zakresie onkologii powinien posiadać wiedzę z zakresu biologii nowotworów, w tym mechanizmów onkogenezy, wiedzę z zakresu badań laboratoryjnych oraz diagnostyki obrazowej.
Student rozpoczynający moduł „Onkologia” powinien mieć ukończony czwarty rok.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie modułu „onkologia” opiera się na rozszerzonej obserwacji i dyskusji dydaktycznej. Egzamin modułowy w formie testu.
Wykłady: (0 – 50 pkt;> 60%): W1 – W6, U1- U2, K1
Seminaria: (0 – 50 pkt;> 60%): W1 – W6, U1- U2, K1
Ćwiczenia: (0 – 50 pkt;> 60%): W1 – W6, U1- U2, K1
Praktyki zawodowe
Literatura
Wykazy literatury obowiązkowej i uzupełniającej zawarte są w sylabusach poszczególnych przedmiotów modułu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: