Przygotowanie do LEK-u - choroby wewnętrzne
1600-LekM5LEKWEW-NJ
W czasie 6 godzin seminariów student przypomina sobie i ugruntowuje wiedzę w zakresie tematów:
Z zakresu kardiologii - ostre zespoły wieńcowe, przewlekłe zespoły wieńcowe, niewydolność serca, migotanie przedsionków, infekcyjne zapalenie wsierdzia.
Z zakresu nefrologii - Podstawy diagnostyki chorób nerek. Ostre uszkodzenie nerek. Przewlekła choroba nerek.
Z zakresu endokrynologii – Podstawy diagnostyki i leczenia najczęstszych schorzeń narządów wydzielania wewnętrznego.
W cyklu 2022/23:
W czasie 6 godzin seminariów student przypomina sobie i ugruntowuje wiedzę w zakresie tematów: Z zakresu kardiologii - ostre zespoły wieńcowe, przewlekłe zespoły wieńcowe, niewydolność serca, migotanie przedsionków, infekcyjne zapalenie wsierdzia. Z zakresu nefrologii - Podstawy diagnostyki chorób nerek. Ostre uszkodzenie nerek. Przewlekła choroba nerek. Z zakresu endokrynologii – Podstawy diagnostyki i leczenia najczęstszych schorzeń narządów wydzielania wewnętrznego.
|
Całkowity nakład pracy studenta
1. Całkowity nakład pracy z udziałem nauczyciela akademickiego:
Udział w seminariach – 6
Konsultacje – 4 godziny
Suma godzin – 10 godzin tj. 0,4 ECTS
2. Czas przeznaczony na pracę indywidualną studenta:
Udział w seminariach – 6
Konsultacje – 4 godziny
Przygotowanie do seminariów – 4 godziny
Łączny czas przeznaczony przez studenta na osiągnięcie zamierzonych celów dydaktycznych – 10 godzin, co odpowiada 0,4 punktom ECTS.
4. Czas wymagany do przygotowania się do uczestniczenia w procesie oceniania –
- przygotowanie do zaliczenia – 2 godziny
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym – nie dotyczy
6. Czas potrzebny do odbycia wymaganej praktyki – nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
W01 – student zna uwarunkowania środowiskowe i epidemiologiczne najczęstszych chorób układu sercowo-naczyniowego (choroby niedokrwiennej serca, niewydolności serca, wad serca nabytych, choroby zakrzepowo-zatorowej, najczęstszych zaburzeń rytmu serca - migotania przedsionków i zaburzeń rytmu zagrażających życiu, infekcyjnego zapalenia wsierdzia) (EK_W01)
W02 – student zna i rozumie przyczyny i objawy najczęstszych schorzeń układu sercowo-naczyniowego (choroby niedokrwiennej serca, niewydolności serca, wad serca nabytych, choroby zakrzepowo-zatorowej, najczęstszych zaburzeń rytmu serca - migotania przedsionków i zaburzeń rytmu zagrażających życiu, infekcyjnego zapalenia wsierdzia), potrafi różnicować objawy, podjąć działania w procesie diagnostyczno-terapeutyczny w tych schorzeniach (EK_W07)
W03 - student zna normy podstawowych badań laboratoryjnych wykorzystywanych w diagnozowaniu i leczeniu schorzeń układu sercowo-naczyniowego (BK_W29; BK_W30)
Efekty uczenia się - umiejętności
U03 - student potrafi wykonać samodzielnie i zinterpretować badanie EKG w podstawowym zakresie (BK_U10; EK_U29)
U04 - student potrafi interpretować wyniki badań laboratoryjnych wykorzystywanych w diagnostyce i terapii schorzeń układu sercowo-naczyniowego takich jak morfologia krwi, jonogram, poziom kreatyniny, lipidogram, stężenie troponin, BNP, D-dimerów) (EK_U24)
U06: student potrafi ocenić wskazania do za stosowania kardiowersji i defibrylacji w zaburzeniach rytmu serca oraz wykonać obydwa rodzaje terapii (EKU_14; EK_U29)
U07 – student potrafi przeprowadzić diagnostykę różnicowa stwierdzanych objawów (EK_U12)
U08 – student potrafi zaproponować odpowiednią terapię rozpoznanego schorzenia (CK_U14)
U09 – student potrafi zaplanować konsultacje specjalistyczne (EK_U32)
U10 – student potrafi zaplanować postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne oraz profilaktyczne w najczęstszych schorzeniach kardiologicznych oraz wdrożyć odpowiednie leczenie (EK_U16, U17)
U11- student potrafi współpracować w grupie w ramach procesu diagnostyczno-terapeutycznego (DK_U11
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K01: student potrafi współpracować w grupie (DK_U11)
K04: student rozumie konieczność ciągłego kształcenia i doskonalenia kompetencji i umiejętności zawodowych (DK_U15)
Metody dydaktyczne
Seminaria –
- wykład informacyjny
- analiza przypadków
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Zdane egzaminy cząstkowe z poszczególnych przedmiotów obejmujących różne działy chorób wewnętrznych
Znajomość anatomii i histologii serca i naczyń krwionośnych oraz znajomość anatomii i fizjologii układu bodźcotwórczo-przewodzącego w sercu.
Znajomość podstawowych leków stosowanych w chorobach układu sercowo-naczyniowego.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W celu zaliczenia przedmiotu „Przygotowanie do LEK – choroby wewnętrzne” student musi wziąć udział w wymaganej liczbie godzin seminariów.
Praktyki zawodowe
Literatura
Podstawowym zalecanym podręcznikiem jest podręcznik „Choroby wewnętrzne Szczeklika” najnowsze wydanie, oraz Wytyczne PTK/ESC.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: