10.1. Organizacja stażu, rezydentury i praktyki prywatnej
1600-LekM5APZREZ-J
Celem kształcenia jest poznanie kolejnych etapów edukacji medycznej w Polsce po zakończeniu studiów (staż podyplomowy, szkolenie specjalizacyjne) oraz możliwości rozwoju zawodowego. Zdobycie praktycznej wiedzy dotyczącej zasad rekrutacji na wyżej wymienione etapy edukacji oraz zaliczanie ich.
Całkowity nakład pracy studenta
1. Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela:
- udział w ćwiczeniach: 6 godzin
- przeprowadzenie zaliczenia: 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 7 godzin, co odpowiada 0,28 punktu ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w ćwiczeniach: 6 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 3 godziny + 1 godzina = 4 godziny
Łączny nakład pracy studenta wynosi 10 godzin, co odpowiada 0,4 punktom ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury: 2 godziny
- udział w ćwiczeniach (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań z zakresu medycyny pracy): 6 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 8 godzin, co odpowiada 0,32 punktom ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie się do zaliczenia i przeprowadzenie zaliczenia: 1 godzina + 1,5 godziny = 2,5 godziny, co stanowi 0,1 punktu ECTS
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 6 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 6 godzin, co odpowiada 0,24 punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy.
Efekty uczenia się - wiedza
W1: zna podstawowe regulacje dotyczące organizacji i finansowania służby zdrowia, powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego oraz zasady organizacji przedsiębiorstw podmiotu leczniczego G K_W07
W2: zna regulacje prawne dotyczące udzielania świadczeń zdrowotnych, praw pacjenta, podstaw wykonywania zawodu lekarza i funkcjonowania samorządu lekarskiego G K_W06
W3: zna zasady pracy w grupie D K_W15
W4: rozumie funkcjonowanie instytucji medycznych oraz społeczną rolę lekarza D K_W06
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: wykazuje odpowiedzialność za podnoszenie swoich kwalifikacji i przekazywanie wiedzy innym D K_U15
U2: przestrzega wzorców etycznych w działaniach zawodowych D K_U12
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Posiada nawyk i umiejętności stałego dokształcania się K_K08
K2: Potrafi współpracować z przedstawicielami innych zawodów w zakresie ochrony zdrowia K_K07
Metody dydaktyczne
Ćwiczenia:
- wykład informacyjny
- wykład konwersatoryjny
- analiza przypadków
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Student wykazuje znajomość podstawowych zasad etycznych zawartych w Kodeksie Etyki Lekarskiej. Orientuje się jakie akty prawne regulują kształcenie lekarzy w Polsce.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
- Zaliczenie z przedmiotu - Aktywność i obecność na zajęciach,
- Egzamin w module w formie ustnej bądź opisowej (0 – 16 punktów; >60%): W1 – W4, U1 – U2
Skala ocen:
% uzyskanych punktów Ocena
92≤…..≤100 Bardzo dobry(5)
88≤…..<92 Dobry plus(4+)
80≤…..<88 Dobry(4)
71≤…..<80 Dostateczny plus(3+)
60≤…..<71 Dostateczny (3)
0…..<60 Niedostateczny(2)
Praktyki zawodowe
Literatura
1. Kodeks Etyki Lekarskiej - ROZDZIAŁ II a, ROZDZIAŁ IV
2. Ustawa z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty art. 1-20., art. 50.-58.
3. Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej art. 1.-18.; art. 24., art. 28., art. 36., art.93.-99.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: