5.1. Nowe trendy leczenia chorób zakaźnych przewodu pokarmowego
1600-LekM4CUPZAK-J
Wykłady mają za zadanie zdobycie i utrwalenie wiedzy z zakresu oceny chorego z infekcją Clostridioides difficile, zakażeniem HBV, HCV,
SARS-CoV-2, również w kontekście chorego immunoniekompetentnego. Zdobyta wiedza ma służyć zapobieganiu, rozpoznawaniu,
leczeniu powikłań o etiologii zakaźnej.
Całkowity nakład pracy studenta
1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w seminariach: 3 godziny
- konsultacje: 15 minut
- zaliczenie jako forma egzaminu (składowa): 15 minut
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 3,5 godziny, co odpowiada
0,12 punktu ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta: udział w seminariach: 3 godziny
konsultacje: 15 minut przygotowanie do seminariów (w tym czytanie wskazanej literatury): 2,0 godziny przygotowanie do egzaminu i
egzamin: 30 minut+15 minut 45 minut. Łączny nakład pracy studenta wynosi 6 godzin, co odpowiada 0,2 punktowi ECTS
3.Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 0,8 godziny
- udział w seminariach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu nowych trendów leczenia chorób
zakaźnych przewodu pokarmowego): 3 godziny
- przygotowanie do zaliczenia (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu nowych trendów leczenia chorób zakaźnych
przewodu pokarmowego): 30 minut
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 4,3 godziny, co odpowiada
0,14 punktu ECTS
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: - przygotowanie do egzaminu: 30minut + 15 minut=45
minut
(0,015 punktu ECTS)
5.Bilans nakładu pracy w zakresie zajęć prowadzonych z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość:
-udział w seminariach: 3 godziny ( 0,1 punktu ECTS)
-konsultacje 15 min ( 0,005 punktu ECTS)
-egzamin 15 min ( 0,005 punktu ECTS)
6.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym: udział w seminariach o charakterze praktycznym (studium przypadku) : 1
godzina
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
1 godzina, co odpowiada 0,03 punktu ECTS
7.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
W1: podaje następstwa kontaktu człowieka z abiotycznymi i biotycznymi czynnikami środowiska w ujęciu jednostkowym i populacyjnym, z
uwzględnieniem profilaktyki (C K_W14)
W2: odróżnia przyczyny, objawy, diagnostykę , leczenie i profilaktykę najczęstszych chorobach bakteryjnych, wirusowych, pasożytniczych
i grzybicach, w tym zakażeniach pneumokokowych, wirusowym zapaleniu wątroby, sepsie i zakażeniach szpitalnych (E K_W32)
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: interpretuje mechanizmy obronne, adaptacyjne, regulacyjne spowodowane czynnikiem patogennym (C K_U12)
U2: gromadzi informacje na temat obecności czynników ryzyka chorób zakaźnych i przewlekłych oraz planuje działania profilaktyczne na
różnym poziomie zapobiegania (G K_U02)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1. jest świadomy konieczności stałego rozwoju i nauki (K_K01)
K2. akceptuje priorytetowe znaczenie dobra chorego (K_K04)
Metody dydaktyczne
Seminaria
-dyskusja dydaktyczna
-debata
-warsztaty dydaktyczne
Seminaria mogą być przeprowadzone z wykorzystaniem platformy e-learningowej.
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Student(ka) rozpoczynający/a kształcenie z przedmiotu „Nowe trendy leczenia chorób zakaźnych przewodu pokarmowego” powinien/na
posiadać wiedzę z zakresu patofizjologii, podstaw chorób zakaźnych, propedeutyki pediatrii, propedeutyki chorób wewnętrznych, szczepień ochronnych.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne lub ustne: W1-W2,U1-U2.
≥60% zaliczone
<60% niezaliczone
Przedłużona obserwacja-metoda weryfikacyjna w ramach realizacji modułu (skala 0-10; >50%): K1, K2
Student(ka) jest zobowiązany do uczestnictwa we wszystkich seminariach, co jest warunkiem przystąpienia do zaliczenia w ramach modułu.
Literatura
Literatura podstawowa:
Flisiak R.” Choroby zakaźne i pasożytnicze” Wyd. Czelej, Lublin 2020
Literatura uzupełniająca:
Boroń- Kaczmarska A., Wiercińska-Drapało A. ” Choroby zakaźne i pasożytnicze” PZWL 2017, Kasper O., Fauci A.: Harrison. Choroby
Zakaźne. Wyd. Czelej, Lublin 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: