2.3. Radiologia układu sercowo-naczyniowego
1600-LekM4CSNRAD-J
Tematy seminariów:
1. Tomografia komputerowa w ocenie serca i naczyń wieńcowych.
2. Wykorzystanie rezonansu magnetycznego w diagnostyce chorób serca.
Temat wykładu:
Koronarografia i ultrasonografia tętnic wieńcowych.
W cyklu 2022/23:
Tematy seminariów: 1. Tomografia komputerowa w ocenie serca i naczyń wieńcowych. 2. Wykorzystanie rezonansu magnetycznego w diagnostyce chorób serca. Temat wykładu: Koronarografia i ultrasonografia tętnic wieńcowych.
|
Całkowity nakład pracy studenta
1. Całkowity nakład pracy z udziałem nauczyciela akademickiego:
Udział w wykładzie – 2 godziny
Udział w seminariach – 4 godziny
Konsultacje – 1 godzina
Zaliczenie - 1 godzina
Suma godzin – 8 godzin –0,32 punktu ECTS
2. Czas przeznaczony na prace indywidualną studenta:
Udział w wykładzie – 2 godziny
Udział w seminariach – 4 godzin
Konsultacje – 1 godzina
Przygotowanie do kolokwium – 2 godzin
Zaliczenie – 1 godzina
Łączny czas przeznaczony przez studenta na osiągnięcie zamierzonych celów dydaktycznych – 10 godziny, co odpowiada 0,4 punkta ECTS.
3. Nakład pracy studenta związany z prowadzonymi działaniami naukowymi:
- nie przewiduje się
4.Czas wymagany do przygotowania się i uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia – 2 godziny (0,08 punkta ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym – nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
W1 – student zna wskazania do wykonywania radiologicznych badań obrazowych serca i naczyń (BK_W08; BK_W30; FK_W10)
W2 – student zna prawidłowe obrazy w badaniu obrazowym serca wykonanym przy pomocy tomografii komputerowej i rezonansu magnetycznego oraz zna obraz prawidłowych naczyń wieńcowych w badaniu koronarograficznym i w badaniu tomografii komputerowej (FK_W10;A.U.4)
W3 – student zna obrazy wyżej wymienionych struktur w patologii takiej jak zapalenie mięśnia sercowego, zawał mięśnia sercowego oraz w chorobie niedokrwiennej serca (FK_W10).
Efekty uczenia się - umiejętności
U1 – student potrafi wskazać, które z wymienionych badań jest właściwe do wykorzystania w konkretnych przypadkach schorzeń kardiologicznych (A.U.4; EK_U16; EK_U24)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1 - Posiada świadomość własnych ograniczeń i umiejętności stałego dokształcania się (K_K01)
K2 - Posiada nawyk i umiejętności stałego dokształcania się (K_K08)
Metody dydaktyczne
Wykład:
– przedstawienie problemu
Seminaria –
- przedstawienie problemów
- omówienie przykładów
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Znajomość anatomii, fizjologii i patofizjologii układu sercowo-naczyniowego
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Test końcowy złożony z 20 pytań, których treść dotyczy wiedzy przekazywanej na seminariach i zawartej w podręczniku (W1, W2,W3,U1).
Warunkiem zaliczenia kolokwium jest prawidłowa odpowiedź na 60% pytań, tj. 11.
Praktyki zawodowe
Literatura
Podstawowym zalecanym podręcznikiem jest podręcznik „Choroby wewnętrzne Szczeklika” najnowsze wydanie oraz „Nieinwazyje metody obrazowania w diagnostyce choroby niedokrwiennej serca” Witold Rużyłło i wsp.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: