Przygotowanie do LEKu - zdrowie publiczne
1600-Lek5LEKZDR-J
Seminaria mają na celu przypomnienie tematyki związanej ze zdrowiem publicznym oraz przygotowanie do egzaminu z zakresu w/w przedmiotu.
Całkowity nakład pracy studenta
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w seminariach 6 godzin
- przeprowadzenie zaliczenia 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 7 godzin, co odpowiada 0,28 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w seminariach 6 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 1godzina
Łączny nakład pracy studenta wynosi 7 godzin, co odpowiada
0,3 punktowi ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
E.W31. podstawowe zagadnienia profilaktyki oraz zasady postępowania w przypadku ekspozycji zawodowej na czynniki niebezpieczne i szkodliwe;
G.W1. metody oceny stanu zdrowia jednostki i populacji, mierniki i zasady monitorowania
stanu zdrowia populacji, systemy klasyfikacji chorób i procedur medycznych;
G.W2. uwarunkowania chorób, sposoby identyfikacji i badania czynników ryzyka chorób, wady i zalety badań epidemiologicznych oraz zasady wnioskowania przyczynowo-
-skutkowego w medycynie;
G.W3. epidemiologię chorób zakaźnych, w tym związanych z opieką zdrowotną, i niezakaźnych, rodzaje i sposoby profilaktyki na różnych etapach naturalnej historii choroby oraz rolę i zasady nadzoru epidemiologicznego;
G.W6. regulacje prawne dotyczące organizacji i finansowania systemu ochrony zdrowia,
udzielania świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych oraz zasady organizacji podmiotów leczniczych, zasady funkcjonowania narzędzi i usług informacyjnych i komunikacyjnych w ochronie zdrowia (e-zdrowie);
Efekty uczenia się - umiejętności
G.U1. opisywać strukturę demograficzną ludności i na tej podstawie oceniać i przewidywać problemy zdrowotne populacji;
G.U2. zbierać informacje na temat uwarunkowań i obecności czynników ryzyka chorób zakaźnych i niezakaźnych oraz planować działania profilaktyczne na różnym poziomie zapobiegania;
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K_K08 formułowania właściwych wniosków z własnych pomiarów lub obserwacji
Metody dydaktyczne
Seminaria: dyskusja dydaktyczna, praca w małych grupach, pokaz, eksponujące metody, wykład informacyjny
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Student(ka) rozpoczynający/a kształcenie z przedmiotu powinien/na posiadać wiedzę z zakresu zdrowia publicznego.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne w formie testu.
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura podstawowa:
1.Stanisława Golinowska; Zdrowie publiczne. Wymiar społeczny i ekologiczny .Scholar Warszawa 2022
2.Wojtczak A.; Zdrowie publiczne- Wyzwanie dla systemów zdrowia XXI wieku, PZWL, Warszawa 2010
Literatura uzupełniająca:
1. Andrzej Wojtczak; Zdrowie Publiczne. Najważniejsze zagadnienia dla studiujących i zainteresowanych nauką o zdrowiu. CEDEWU Warszawa 2024
2. Jerzy Leowski; Polityka zdrowotna a zdrowie publiczne. CEDEWU 2018.
W cyklu 2024/25:
Literatura podstawowa: 1.Stanisława Golinowska; Zdrowie publiczne. Wymiar społeczny i ekologiczny .Scholar Warszawa 2022 2.Wojtczak A.; Zdrowie publiczne- Wyzwanie dla systemów zdrowia XXI wieku, PZWL, Warszawa 2010
Literatura uzupełniająca: 1. Andrzej Wojtczak; Zdrowie Publiczne. Najważniejsze zagadnienia dla studiujących i zainteresowanych nauką o zdrowiu. CEDEWU Warszawa 2024 2. Jerzy Leowski; Polityka zdrowotna a zdrowie publiczne. CEDEWU 2018.
|
Uwagi
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: