Przygotowanie do LEKu - chirurgia
1600-Lek5LEKCHIW-NJ
Podczas seminariów studenci usystematyzują wiedzę z zakresu
- propedeutyki chirurgii,
- chirurgii endokrynologicznej,
- transplantologii
Na zajęciach wspólne rozwiązywanie zadań z poprzednich edycji LEK.
Całkowity nakład pracy studenta
1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli
- 6 godzin seminariów
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną
- 4 godziny pracy indywidualnej - czytanie literatury
Co odpowiada 0,4 ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
Student zna:
-W1. C.W51. mechanizm działania hormonów (P7S_WG)
-W2. F.W4. zasady bezpieczeństwa okołooperacyjnego, przygotowania pacjenta do operacji, wykonania znieczulenia ogólnego i miejscowego oraz kontrolowanej sedacji (P7S_WG)
-W3. F.W5. leczenie pooperacyjne z terapią przeciwbólową i monitorowaniem pooperacyjnym (P7S_WG)
-W4. F.W10. problematykę współcześnie wykorzystywanych badań obrazowych, w szczególności:
1) symptomatologię radiologiczną podstawowych chorób,
2) metody instrumentalne i techniki obrazowe wykorzystywane do wykonywania zabiegów medycznych,
3) wskazania, przeciwwskazania i przygotowanie pacjenta do poszczególnych rodzajów badań obrazowych oraz przeciwwskazania do stosowania środków kontrastujących (P7S_WG)
Pozostałe jak w latach poprzednich
Efekty uczenia się - umiejętności
Student potrafi
U1. U6. badać sutki, węzły chłonne, gruczoł tarczowy i jamę brzuszną w aspekcie ostrego brzucha oraz wykonywać badanie palcem przez odbyt (P7S_UW)
Pozostałe umiejętności jak w latach poprzednich (propedeutyka chirurgii, transplantologia)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Efekty uczenia się – kompetencje społeczne
K1: Posiada świadomość własnych ograniczeń i umiejętności stałego dokształcania się (K_K01)
K2: Przestrzega tajemnicy lekarskiej i wszelkich praw pacjenta(m in. Prawa do informacji, do intymności, do świadomej decyzji ,do godnej śmierci (K_K06)
K3. K_K03 nawiązywania i utrzymywania głębokiego oraz pełnego szacunku kontaktu z pacjentem, a także okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych (P7S_KR)
Pozostałe jak w latach poprzednich
Metody dydaktyczne
Seminaria,.
Omówienie zadań z poprzednich egzaminów LEK
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
Rodzaj przedmiotu
przedmiot fakultatywny
Wymagania wstępne
Student(ka) powinna posiadać wiedzę wymaganą do egzaminu, obejmującą zakres anatomii i fizjologii układu endokrynnego człowieka.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Przedmiot na ZALICZENIE bez oceny na podstawie obecności studentów oraz aktywności na seminariach.
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura Literatura podstawowa:
1. Podstawy chirurgii Red. Szmidt i wsp. MP, Kraków 2010
2. Noszczyk W. (red.) Chirurgia t.1 i 2 PZWL 2009 r. lub później
3. 2. Kulig J. i Nowak W. (red.): Ostry brzuch, Warszawa 2007, PZWL
4. Transplantologia kliniczna. Zasady ogólne. red. Cierpka, Durlik. wyd. Termedia (2015)
5. Transplantologia kliniczna. Przeszczepy narządowe. red. Cierpka, Durlik. wyd. Termedia (2015)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: