Zajęcia fakultatywne - Język angielski medyczny 1600-Lek3ZF83-NJ
Nauczanie specjalistycznego języka angielskiego prowadzone jest na poziomie B2+ (B2+ według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego).
Celem nauczania specjalistycznego języka angielskiego jest:
doskonalenie i rozwój biegłości językowej w zakresie sprawności czytania, rozumienia i mówienia w języku angielskim na poziomie B2+,
przyswajanie specjalistycznego języka angielskiego w stopniu umożliwiającym korzystanie z piśmiennictwa popularno-naukowego, naukowego i zawodowego,
poznawanie specjalistycznej terminologii z zakresu medycyny ogólnej.
Celem przedmiotu jest nauka języka specjalistycznego obejmującego następujące dziedziny:
- anatomia i fizjologia człowieka,
- jednostki chorobowe i symptomy,
- diagnostyka medyczna,
- metody leczenia,
- dokumentacja lekarska,
- komunikacja z pacjentem,
- etyka i odpowiedzialność zawodowa w pracy lekarza.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- inscenizacja
Metody dydaktyczne podające
- opis
- pogadanka
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Kryteria oceniania
- 100% frekwencja na ćwiczeniach,
- odpracowanie nieobecności usprawiedliwionych i
nieusprawiedliwionych w formie uzgodnionej z wykładowcą,
- prezentacja – W1, U1, K1
- sprawdzian ustny – W1, U1, U2, K1
- przedłużona obserwacja – K1, K2
Semestr kończy się kolokwium zaliczeniowym.
Warunkiem dopuszczenia do kolokwium zaliczeniowego jest:
- zaliczenie kolokwiów cząstkowych
- obecność na lektoracie
- zaliczenie referatu / prezentacji
Kryteria oceniania: progi punktowe określa regulamin dydaktyczny CJSM.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Piśmiennictwo podstawowe
Ciecierska Joanna, Barbara Jenike, English for Medicine, PZWL 2007.
McCullagh M, Wright R, Good Practice. Communication Skills
for the Medical Practitioner, Cambridge University Press, 2008
Piśmiennictwo uzupełniające
Milner Martin, English for Health Sciences, Thomson 2006,
Tiersky Ethel, The Language of Medicine in English, Prentice Hall Regents 1992.
Murray Jonathan, Jerzy Radomski i Włodzimierz Szyszkowski, English in Medical Practice, PZWL 2010.
Artykuły z czasopism naukowych:
the Lancet, the New England Journal of Medicine, The Journal of the American Medical Association
Artykuły z czasopism popularnonaukowych
Strony internetowe dla lekarzy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: