Informatyka w ochronie zdrowia
1600-Lek21INFO-NJ
Ćwiczenia poświęcone są nabyciu umiejętności praktycznych z zakresu obsługi baz danych typowo medycznych, a także z zakresu standardów danych medycznych. Dodatkowo ćwiczenia pozwolą na zapoznanie się z realizacją elektronicznej historii choroby oraz z cechami oprogramowania różnych struktur medycznych.
Całkowity nakład pracy studenta
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w ćwiczeniach: 6 godzin
- przeprowadzenie zaliczenia: 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 7 godzin, co odpowiada 0,28 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w ćwiczeniach: 6 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury): 3 godziny
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 5 + 1 = 6 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 15 godzin, co odpowiada 0,6 punktu ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 1,5 godziny
- udział w ćwiczeniach (z uwzględnieniem wyników opracowań naukowych z zakresu IT): 6 godzin
- przygotowanie do zaliczenia (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu IT): 3 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 10,5 godziny, co odpowiada 0,42 punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa
w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia: 5 + 1 = 6 godzin (0,24 punktu ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 6 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 6 godzin, co odpowiada 0,24 punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
W1: Zna podstawowe pojęcia analizy systemu informacyjnego,
a także rolę zasobów informacyjnych placówki (B.W26)
W2: Zna podstawowe metody, techniki i narzędzia z zakresu analizy, projektowania i budowy systemów informatycznych (B.W26)
W3: Ma wiedzę o medycznych bazach danych (BW.26)
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: Potrafi opracować dokumentację medyczną w formie zadania informatycznego (B.U10)
U2: Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi informatycznych do typowych problemów praktyki lekarskiej (B.U10)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Wykazuje postawę samokształcenia (K.K1)
K2: Wykazuje postawę współpracy w grupie (K.K7)
Metody dydaktyczne
Ćwiczenia:
• pokaz z instruktażem
• ćwiczenia przedmiotowe
• praca z komputerem
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Student(ka) rozpoczynający/a kształcenie z przedmiotu informatyka w ochronie zdrowia powinien/na posiadać elementarną wiedzę z zakresu informatyki i obsługi komputera.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Sprawdzian pisemny (0 – 16 punktów; > 56%): W1-W3, U2
Przedłużona obserwacja (0 – 10 punktów; > 50%): K1-K2
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Sęczyn S.: Analiza i modelowanie systemu informacyjnego przedsiębiorstwa - wybrane zagadnienia, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice 2000
Literatura uzupełniająca:
1. Robertson J., Robertson S.: Pełna analiza systemowa, Warszawa, WNT 1999
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: