Efektywna nauka i techniki efektywnego uczenia się 1600-Lek11ENTU-J
Seminarium ma za zadanie zdobycie i utrwalenie wiedzy z zakresu elementów składowych wpływających na proces uczenia się, w tym roli regeneracji oraz znaczenia selfcare, a także przyswojenie przykładowych technik wspomagających proces uczenia się.
Ćwiczenia poświęcone są nabyciu umiejętności praktycznych z zakresu efektywnej nauki. Podczas ćwiczeń, w ramach rozwoju samoświadomości, studenci uczą się specyficznych dla siebie dróg efektywnego uczenia się oraz praktykują na przykładach techniki uczenia się - zarówno w małych grupach, jak i indywidualnie, co sprzyja praktykowaniu kompetencji zarówno pracy zespołowej, jak i indywidualnej.
W cyklu 2024/25Z:
Seminarium ma za zadanie zdobycie i utrwalenie wiedzy z zakresu elementów składowych wpływających na proces uczenia się, w tym roli regeneracji oraz znaczenia selfcare, a także przyswojenie przykładowych technik wspomagających proces uczenia się. Ćwiczenia poświęcone są nabyciu umiejętności praktycznych z zakresu efektywnej nauki. Podczas ćwiczeń, w ramach rozwoju samoświadomości, studenci uczą się specyficznych dla siebie dróg efektywnego uczenia się oraz praktykują na przykładach techniki uczenia się - zarówno w małych grupach, jak i indywidualnie, co sprzyja praktykowaniu kompetencji zarówno pracy zespołowej, jak i indywidualnej. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Seminarium:
test jednokrotnego wyboru (>60%)
Ćwiczenia:
praca zaliczeniowa i prezentacja: opracowanie wybranego zagadnienia z medycyny (rozpoznanie, protokół, anatomia, pierwsza pomoc, inne) wg wybranej metody ułatwiającej i sprzyjającej efektywnemu uczeniu się oraz zaprezentowanie jej przed grupą (>60%)
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Dryden, G. i Vos, J. (2011). Rewolucja w uczeniu się. Zysk i s-ka: Poznań.
2. Jagodzińska, M. (2008). Psychologia pamięci: badania, teorie, zastosowania. Wydawnictwo Helion: Gliwice.
3. Andrzejczak, A. (red.) (2011). Metodyka studiowania. Wydawnictwo UEP: Poznań.
Literatura uzupełniająca:
1. Gardner, H. (2002). Inteligencje wielorakie: nowe horyzonty w teorii i praktyce. 4 / 6 Wydawnictwo Media Rodzina.
2. Szurawski M. (2004). Pamięć. Trening interaktywny, Ravi: Łódź.
3. Buzan, T. (2003). Mapy twoich myśli. Ravi: Łódź.
4. Belbin, M.. (2008). Twoja rola w zespole. GWP: Gdańsk.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: