Projekty badawcze - teoria i praktyka
1600-BM32PBTP-1
Ćwiczenia poświęcone są nabyciu umiejętności praktycznych obowiązujących podczas pisania projektu badawczego, w szczególności poznaniu kolejnych etapów pisania projektu, nauczeniu się stawiania pytań badawczych, analizowania źródeł dotyczących badanego zjawiska, stawiania hipotezy badawczej, jak również poznaniu sposobów planowania kolejnych etapów badania w celu weryfikacji postawionej hipotezy oraz nauczeniu się w jaki sposób analizować uzyskane wyniki i weryfikować postawione hipotezy badawcze. Ponadto, student zapozna się ze sposobami publikowania wyników własnych badań, tj. pozna zasady pisania publikacji naukowych, monografii oraz abstraktów konferencyjnych, a także pozna zasady przedstawiania wyników badań w formie wystąpień ustnych z wykorzystaniem rożnych zaawansowanych środków komunikacji werbalnej i wizualnej.
Całkowity nakład pracy studenta
1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w seminariach: 20 godzin
- konsultacje: 2 godziny
- przeprowadzenie zaliczenia: 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 23 godziny, co odpowiada 1 punktowi ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w seminariach: 20 godzin
- przygotowanie do seminariów: 10 godzin
- czytanie wskazanej literatury: 10 godzin
- konsultacje: 2 godziny
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 10 + 1 = 11 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 53 godziny, co odpowiada 2 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 10 godzin
- konsultacje badawczo-naukowe: 2 godziny
- udział w seminariach objętych aktywnością naukową
(z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 20 godzin
- przygotowanie do seminariów objętych aktywnością naukową: 10 godzin
- przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo-naukowych dla danego przedmiotu: 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 52 godziny, co odpowiada 2 punktom ECTS
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 10 + 1 = 11 godzin (0,44 punktu ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 11 godzin, co odpowiada 0,44 punktu ECTS
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
20 godzin, co odpowiada 0,8 punktu ECTS
6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
W1: Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu metodologii badań naukowych
W2: Zna i potrafi wyjaśnić znaczenie kolejnych etapów tworzenia projektów badawczych
W3: Zna metody publikacji wyników badań naukowych oraz zasady ich tworzenia
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: Posiada umiejętność tworzenia projektu badawczego
U2: Potrafi przedstawić wyniki badań naukowych w formie publikacji naukowej lub monografii naukowej
U3:Potrafi przygotować wystąpienie ustne z wykorzystaniem rożnych zaawansowanych środków komunikacji werbalnej i wizualnej
U4: Korzysta z najnowszej literatury polsko- i anglojęzycznej dotyczącej analizowanego zjawiska
U5: Potrafi analizować wyniki badań naukowych
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności
K2: Rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego oraz dokształcania się
K3: Współdziała w zespole w realizacji przydzielonych zadań
Metody dydaktyczne
Ćwiczenia
- analiza przypadków
- uczenie wspomagane komputerem
- warsztaty dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- giełda pomysłów
- studium przypadku
- ćwiczeniowa
Rodzaj przedmiotu
przedmiot fakultatywny
Wymagania wstępne
Nie dotyczy
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2022/23L: |
Kryteria oceniania
Przygotowanie projektu badawczego (0-56 pkt; >50%): W1, W2, U1, U2, U4
92-100%
85-91%
77-84%
61-76%
51-60%
50 -0% bdb (5)
db+ (4+)
db (4)
dst+ (3+)
dst (3)
ndst (2)
Realizacja zadania (0-20 pkt; > 56%): W3, U3-U5
Aktywność (0-10 pkt; > 56%): K1- K3
Praktyki zawodowe
Literatura
Flick U.; tł. Paweł Tomanek. Projektowanie badania jakościowego. Wydawnictwo naukowe PWN, 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: