Współczesne massmedia w służbie nowej ewangelizacji 1571-WMSE-P-PST
1. Teologia mediów
2. Stosunek Kościoła wobec środków społecznego przekazu
3. Cyfrowy kontynent – Benedykt XVI
4. Osoba duchowna w mediach (zadania, obowiązki, prawa)
5. Proces komunikacji Kościoła z wykorzystaniem nowych mediów
6. Rozwoju nowych mediów, ich wpływ na przemiany mediów tradycyjnych
7. Media wykorzystywane w parafiach
8. Zjawiska zachodzące w przestrzeni nowych mediów niszczące wizerunek Kościoła
9. Techniki eksplorowania Dobrej Nowiny w mediach
10. Pedagogika massmediów
11. Krytyczny odbiór treści przekazywanych w mediach
12. Analiza SWOT wykorzystania mediów na płaszczyźnie diecezjalnej
13. Media wykorzystywane w ramach diecezji
14. Uzależnienia od mediów (fomo, momo, foji)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
W1: Zna i rozumie w pogłębionym stopniu terminologię teologii mediów (K_W03)
W2: Zna i rozumie główne zasady działalności ewangelizacyjnej, pastoralnej i charytatyw-nej Kościoła katolickiego z wykorzystaniem współczesnych środków komunikacji społecznej (K_W09)
W3: Zna i rozumie pogłębioną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonal-nego w massmediach (K_W16)
Umiejętności:
U1: Potrafi prowadzić dialog światopoglądowy, ekumeniczny i międzyreligijny przy wyko-rzystaniu współczesnych massmediów (K_U10)
U2: Potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne wykorzystując wiedzę i techniki współczesnych massmediów (K_U12)
Kompetencje społeczne:
K1: Jest gotów rozumieć potrzebę intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się przez całe życie w odniesieniu do zastosowania współczesnych środków komunikacji z uwzględnieniem konstruktywnej krytyki zdobywanej wiedzy i umiejętności (K_K02)
K2: Jest gotów promować dziedzictwo kulturowe diecezji pelplińskiej przy zastosowaniu współczesnych massmediów (K_K05).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: