Filozofia chrześcijańska: Dialogiczność filozofii chrześcijańskiej. Co {jedynie} chrześcijańskie filozofowanie może dać współczesnemu człowiekowi? 1571-FC-PST
1. Wprowadzenie – dialog filozofii i teologii.
2. Filozofia jako tylko ancilla theologiae?
3. Dialog wewnętrzny człowieka ze względu na wieloaspektowość epistemologiczną.
4. Dialogiczność filozofii chrześcijańskiej w spotkaniu z filozofią pogańską w epoce patry-stycznej.
5. Dialogiczność filozofii chrześcijańskiej w spotkaniu z filozofią pogańską w Wiekach Średnich.
6. Dialogiczna struktura filozofii scholastycznej na przykładzie św. Tomasza z Akwinu.
7. Uwarunkowania współczesnych społeczeństw i ich wpływ na możliwości prowadzenia dialogu.
8. Realizm chrześcijański a idealizm współczesnych doktryn filozoficznych.
9. Próby nawiązania dialogu ze współczesnym światem.
10. Dialogiczność współczesnej apologetyki.
11. Zakończenie i podsumowanie złożonych prac zaliczeniowych.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
fekty uczenia się:
Wiedza:
W1: Zna i rozumie w pogłębionym stopniu historię dialogicznego aspektu filozofii chrześci-jańskiej (K_W03)
W2: Zna i rozumie główne zasady prowadzenia dialogu wynikające z założeń antropolo-gicznych i epistemologicznych filozofii chrześcijańskiej (K_W09)
W3: Zna i rozumie pogłębioną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonal-nego (K_W16)
Umiejętności:
U1: Potrafi prowadzić dialog światopoglądowy, ekumeniczny i międzyreligijny (K_U10)
U2: Potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne wykorzystując wiedzę filozoficzną (K_U12)
Kompetencje społeczne:
K1: Jest gotów rozumieć potrzebę intelektualnego formowania się by być gotowy do dialo-gu z różnymi kierunkami filozoficznymi i światopoglądowymi współczesnego świata (K_K02)
K2: Jest gotów przyjmować otwartą i dialogiczną postawę wobec współczesnego człowieka i jego problemów (K_K05).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: