Seminarium magisterskie 1500-SEM11-6-DM
Państwo stanowi instytucję, w której człowiek realizuje postulaty dobra wspólnego. Jednostka w ramach uporządkowanych normatywnie odniesień zdobywa nowe doskonałości jak też doskonali już posiadane zdolności. Zaangażowanie człowieka w ramach wspólnoty politycznej, przyjmując integralną koncepcję społeczeństwa, zmierza ostatecznie do Boga jako pełni doskonałości. Początek owej aktywności ludzkiej posiada również teologiczny charakter z uwagi na dzieło stworzenia. Z powyższych przesłanek wynika stwierdzenie, iż zasadniczym aspektem państwa z perspektywy osoby wierzącej jest odniesienie do Boga.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Kryteria oceniania
Ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywne uczestnictwo); praca semestralna, polegająca na samodzielnym opracowaniu wybranego tematu.
Kryteria oceny obejmują następujące kwestie: odniesienie do wybranego fragmentu encykliki, znajomość opracowań, logika wywodu, poprawność językowa, komunikatywność wypowiedzi, zaangażowanie grupy w zajęcia.
Powyższe kryteria obejmują następujące efekty: W1, U1-U2, K1.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Benedykt XVI, Encyklika „Caritas in veritate”, Kraków 2009; Benedykt XVI, Jak naprawić demokrację?, OR (wyd. pol.) 9-10/2010, s. 34-35; J. Ratzinger, Opera omnia. Kościół znak wśród narodów, Lublin 2013, t. VII/1-2; J. Szulist, W Bogu początek, Pelplin 2013; T. Borutka, Prawa osoby ludzkiej podstawą życia społecznego w świetle nauczania Kościoła, Kraków 2000; B. Szlachta, Wokół katolickiej myśli politycznej, Kraków 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: