Seminarium magisterskie 1500-SEM-1-S2
Seminarium stanowi propozycję systemowej analizy relacji rodzinnych, by ostatecznie harmonizować i optymalizować stosunki międzyludzkie.
Celem seminarium jest przygotowanie pracy magisterskiej w ramach kierunku Nauki o rodzinie – na drugim stopniu.
Realizacja powyżej zdefiniowanego celu jest możliwa przy wskazaniu problemu badawczego, analizie literatury i w razie potrzeby odniesienia się do danych empirycznych.
Treść programowa seminarium magisterskiego obejmuje następujące tematy:
1) Wybrane zagadnienia z zakresu metodologii i metodyki pracy naukowej (4 godz.)
2) Specyfika metodologii i metodyki nauk społecznych oraz teologicznych (2 godz.).
3) Zasady określenia problemu i przedmiotu badań (4 godz.).
4) Kwerenda literatury (5 godz.).
5). Analiza materiału badawczego (5 godz.).
6). Konstruowanie planu pracy (3 godz.).
7). Redagowanie tekstu (7 godz.).
W trakcie zajęć studenci referują również wyniki swoich badań naukowych oraz prezentują fragmenty przygotowywanej pracy.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Kolokwium ustne i pisemne oraz ocena przedłożonej pracy.
Student może w sumie uzyskać za kolokwia oraz przygotowane w domu zadania maksymalnie 40 punktów (w ciągu semestru dziesięć pytań lub zadań po 4 punkty). Do zaliczenia wymagane jest 51 punktów (50 % + 1). Wykładowca gratyfikuje staranność i systematyczność pracy.
Zaliczenie z oceną na koniec semestru student uzyskuje według tych samych kryteriów, uwzględniając sumę wszystkich możliwych punktów procentowych do zdobycia.
0-20 ═> ndst.
21-28 ═> dst. 51 %
29-31 ═> dst.+ 75 %
32-35 ═> db. 80 %
36-37 ═> db.+ 90 %
38-40 ═> bdb. 95 %
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Cichosz W., Metodologia. Elementarz Studenta, Gdańsk 2000, s. 9-20; 107-122.
Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 1996.
Literatura dodatkowa:
Cichosz W., Chrześcijańskie porządkowanie kultury w świetle wiary i rozumu, w: Kultura chrześcijańska w zjednoczonej Europie, red. T. Sikorski, A. Dymer, Szczecin 2007, s. 24-29.
Cichosz W., Wartość rodziny chrześcijańskiej w dobie współczesnych przemian kulturowo-postindustrialnych. Od rodziny nuklearnej do rodziny globalnej, red. K. Graczyk [i in.], 'Studia Włocławskie', 2012, t. 14, s. 248-266.
Cichosz W., Sex or Gender. W poszukiwaniu natury i kultury, red. J. Zimny, 'Pedagogika Katolicka', 2012, nr 2 (11), s. 275-278.
Grabowski M., Miłość seksualna, Toruń 2012.
Szulist J., Rodzina zawsze na czasie. Recepcja koncepcji małżeństwa i rodziny Soboru Watykańskiego II w nauczaniu Benedykta XVI, Pelplin 2012.
Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2004.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: