Rodzina jako kapitał społeczny 1500-RKS-S2
1. Definicje i koncepcje rodziny (1 godz.)
2. Kapitał społeczny w socjologii:
a. Geneza grup społecznych (2 godz.)
b. Odmiany grup społecznych (2 godz.)
3. Środowiska kształtowania więzi społecznej:
a. Rodzina (2 godz.)
b. Szkoła (2 godz.)
c. Instytucje państwa (2 godz.)
d. Kościół (2 godz.)
4. Negatywne zjawiska społeczne rozczłonkowujące więź społeczną (2 godz.)
Całkowity nakład pracy studenta
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
A. Andrychowska, Znaczenie kapitału społecznego i ograniczenia wynikające z kultury amoralnego familizmu dla idei zrównoważonego rozwoju, „Etyka Biznesu i Zrównoważony Rozwój. Interdyscyplinarne Studia Teoretyczno-Empiryczne”, nr 01, 2018, s. 9-16.
J. Stasiowski, K. Hernik, M. Solon-Lipiński, Źródła i uwarunkowania kapitału społecznego szkoły, „Studia Edukacyjne”, (2012).
A. Barczykowska, Kapitał społeczny a zjawiska patologii społecznej w wielkim mieście, Kraków 2011.
J. Boć, Z refleksji nad dobrem wspólnym, w: Nowe problemy badawcze w teorii prawa administracyjnego, red. J. Boć, A. Chajbowicz, Wrocław 2009.
F. Fukuyama, Zaufanie. Kapitał społeczny droga do dobrobytu, Warszawa-Wrocław 1997.
Fukuyama F., Kapitał społeczny, w: Kultura i znaczenie, red. L. Harrison, S. Huntington, Poznań 2003.
A. Kiersztyn, Kapitał społeczny – ideologiczne konteksty pojęcia, w: Kapitał społeczny we wspólnotach, red. H. Januszek, Poznań 2005.
Papieska Rada „Iustitia et Pax”, Kompendium nauki społecznej Kościoła, Kielce 2005.
Sobór Watykański II, Konstytucje. Dekrety Deklaracje. Nowe tłumaczenie, Poznań 2002 (KK,KDK).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: