iPad w edukacji 1500-OG-iPAD
1. Zagadnienia wstępne, uwarunkowania polskiej edukacji przed i w czasie pandemii – 2 godz.
2. Polska szkoła w dobie cyfryzacji – 1 godz.
3. Dlaczego iPad w edukacji? Wyniki zastosowania iPada w edukacji na świecie – 1 godz.
4. Wady i zalety iPadów – 2 godz.
5. iPad jako narzędzie pracy studenta, ekosystem Apple – 1 godz.
6. Założenia modelu SAMR – 1 godz.
7. Praca z iPadem w modelu SAMR – 1 godz.
8. iPad jako narzędzie pracy nauczyciela w domu - przygotowanie materiałów dydaktycznych i ePortfolio – 3 godz.
9. Jak zrobić dobrą prezentację multimedialną? – 1 godz.
10. iPad jako narzędzie pracy nauczyciela w szkole, aplikacja Klasa, Explain Everything – 1 godz.
11. Ćwiczenia z iPadami – 16 godz.
• iPad narzędziem dydaktycznym w edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (ułatwienia systemu iPadOS).
• Wybrane aplikacje na iPadzie i ich zastosowanie w edukacji: Keynote, Notatnik, Pages, iBooks, Dyktafon, Aparat, GarageBand, iMovie, Popplet Lite, translator, Book Creator, aplikacje z AR.
• Użycie Apple Pencil w pracy z aplikacjami na iPadzie.
• Udostępnianie materiałów z iPada: udostępnianie z programów, z plików przez AirDrop, chmura rodzinna.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się – wiedza
W1: Uzasadnia możliwość zastosowania iPada w edukacji, w tym edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
W2: Wymienia i wyjaśnia zalety oraz wady iPada jako narzędzia edukacyjnego.
W3: Wyjaśnia i opisuje, jak należy przygotować dobrą prezentację multimedialną.
W4: Charakteryzuje założenia modelu SAMR.
Efekty uczenia się – umiejętności U1: Potrafi na wybranym przykładzie zaproponować wykorzystanie modelu SAMR w edukacji.
U2: Posługuje się omówionymi na zajęciach aplikacjami na iPadzie.
Efekty uczenia się – kompetencje społeczne K1: Potrafi pracować w zespole i udostępniać materiały z iPada do innych użytkowników.
K2: Jest przygotowany, aby w innowacyjny sposób działać na rzecz edukacji.
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
1. Pisemny esej (max. 4 strony formatu A-4) na temat związany z treścią wykładów - W1, W2, W3, W4, U1.
2. Bieżąca obserwacja zaangażowana studentów w czasie ćwiczeń z iPadem: U2, K1, K2.
Kryteria oceniania:
Student otrzymuje zaliczenie z pozytywną oceną gdy:
1. Napisał esej, za który może otrzymać maksymalnie 10 punktów (oceniana jest: staranność, poprawność, oryginalność wykonania pracy).
2. Wykonał zadania na iPadzie, za które maksymalnie może otrzymać 25 punktów.
Max. liczba punktów wynosi 35.
bdb: 35-32 pkt.
db plus: 31-28 pkt.
db: 27-24 pkt.
dst plus: 23-20 pkt.
dst: 19-16 pkt.
ndst: 15 i mniej (tzn. poniżej 60%).
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. B. Bilicka, M. Gurzyński, iPad na szkolnych lekcjach religii, Toruń 2019, s. 11-105.
2. Wyniki zastosowania iPada i Maca w edukacji (czerwiec 2022), https://www.apple.com/pl/education/docs/ipad-in-education-results.pdf
Literatura uzupełniająca:
1. M. Plebańska, Polska szkoła w dobie cyfryzacji. Diagnoza 2017, https://www.cyfrowobezpieczni.pl/uploads/filemanager/raporty/RAPORT_CYFRYZCJA_SZKOL_2017.pdf
2. H. Bougsiaa, L. Kopcewicz, iPad jako narzędzie edukacyjnej zmiany? Porównawcze badania wdrożenia projektu edukacyjnego w Libii i w Polsce, „Studia Edukacyjne” 2019/nr 52, s. 191-211.
3. A. Kordek, Zastosowanie iPada jako podręcznika do nauki religii, w: B. Bilicka (red.), Katecheta i katechizowany w Sieci, Toruń 2015, s. 113-144.
4. A. Kordek, Platforma edukacyjna Apple w szkolnym nauczaniu religii, B. Bilicka (red.), Katecheta i katechizowany w Sieci, Toruń 2015, s. 163-200.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: