Metodyka pracy socjalnej w instytucjach Caritas 1500-MPSC-S1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
- wykład problemowy
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- doświadczeń
- obserwacji
- referatu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody integracyjne
- metody wymiany i dyskusji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: |
Kryteria oceniania
Student otrzymuje pozytywną ocenę gdy:
- Przeprowadził zajęcia na wskazany temat. Ocenie będzie podlegać wystąpienie studenta: forma prezentacji, przyswojenie omawianego materiału, zgodność prezentacji z tematem, wykorzystanie pomocy dydaktycznych, zaciekawienie i aktywizacja słuchaczy;
- Przeczytał wybraną pozycję z literatury obowiązkowej;
Zaliczenie z oceną
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. Dubois B., Krogsrud Miley K., Praca socjalna, Warszawa 1996.
2. Kantowicz E., Olubiński A. (red.), Działanie społeczne w pracy socjalnej na progu XXI wieku, Toruń 2003.
3. Marzec-Holka K., Pomoc społeczna. Praca socjalna. Teoria i praktyka, Bydgoszcz 2003.
4. Żukiewicz A. (red.), Praca socjalna w służbie ludziom, Toruń 2012.
Literatura uzupełniająca:
1. Sztander W., Rozmowy które pomagają, Warszawa 2002.
2. Szczepkowski J., Praca socjalna. Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach, Toruń 2010.
3. Olubiński A., Praca socjalna. Aspekty humanistyczne i pedagogiczne, Toruń 2004.
4. Palczewski J. Posługa miłości. 15 lat Caritas diecezji toruńskiej, Toruń, 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: