Muzyka kościelna II 1500-MKOS3-2-DM
Przedmiotem ćwiczeń będą następujące zagadnienia:
1. Chorał gregoriański:
- pojęcie
- rys historyczny,
- notacja gregoriańska czteroliniowa,
- tonusy psalmodyczne,
- repertuar gregoriański - dialogi i aklamacje mszalne, psalmodia, hymny, antyfony, responsoria, sekwencje, kantyki (treść wyżej wymienionych zagadnień student poznaje i utrwala na podstawie ćwiczeń),
2. Audycja muzyczna (odmiany chorału).
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- doświadczeń
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Kryteria oceniania
Metody sprawdzania efektów kształcenia:
1. Pisemne kolokwium - W1.
2. Obserwacja studenta w czasie ćwiczeń - U1, K1.
3. Przesłuchanie studenta w obecności gruby ćwiczeniowej - U2.
4. Zaliczenia wymaganego zestawu ćwiczeń (wobec zróżnicowania wrodzonych umiejętności – indywidualne kryterium oceny) - U1, U2.
Kolokwium pisemne:
Ocena Punktacja
Bardzo dobry 19,5 – 20,0
Dobry plus 18,0 – 19,0
Dobry 16,0 – 17,5
Dostateczny plus 14,0 – 15,5
Dostateczny 12,0 – 13,5
Niedostateczny 11,5 – i mniej
Praktyki zawodowe
Rozpoczęcie praktyk od III roku studiów.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Ks. E. Hinz: Chorał gregoriański, Pelplin 1999.
Ks. W. Kądziela (oprac.): Gaudeamus, Warszawa 2005.
Ks. J. Siedlecki: Śpiewnik kościelny, Kraków 2001.
Literatura dodatkowa:
Ks. H. Chamski: Abba-Ojcze, Wydawnictwo Hejnał 2009.
Ks. A. Filaber: Prawodawstwo muzyki liturgicznej, Warszawa 1990.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: