Metodologia badań społecznych i teologicznych w naukach o rodzinie 1500-MBS-S1
W ramach ćwiczeń będą analizowane następujące zagadnienia:
1. Zagadnienia wstępne: metoda naukowa, badania empiryczne, teoria
2. Zagadnienia wstępne: stanowiska ontologiczne i metodologiczne w naukach społecznych, proces konceptualizacji
3. Etapy postępowania badawczego
4. Ankieta
5. Wywiad
6. Obserwacja
7. Eksperyment
8. Podsumowanie zajęć
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Elementy składowe oceny pracy studenta:
- obecność obowiązkowa na zajęciach
- pozytywne zaliczenie znajomości aparatu teoretycznego
- zaangażowanie w poszczególne ćwiczenia
- wykonanie konkretnych zadań związanych z metodologią badań społecznych.
Ocena końcowa jest średnią z wykonania poszczególnych zadań, do których zalicza się: pisemne kolokwium oraz przygotowanie narzędzi badawczych. W związku z powyższym każdy z studentów będzie posiadał teczkę zawierającą wykonane pracy.
Metody i kryteria ocenia obejmują efekt kształcenia: W1, U1, K1.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2009; T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001; J. Sztumski, Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2010; E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003; C. Frankfort-Nachmias, D. Nachmias David, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001; M. Rószkiewicz, J. Perek-Białas, D. Węziak-Białowolska, A. Zięba Pietrzak, Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza, Warszawa 2013.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: