Etyka 1500-ETYK-S1
Ćwiczenia obejmują nastepujące zagadnienia:
1. prezentacja podstawowych zagadnień etycznych z wykorzystaniem materiałów dydaktycznych w prezentacji PowerPoint:
a) eudajmonizm
b) deontonomizm
c) personalizm
d) utylitaryzm
2. Lektura książki "Dylemat wagonika" T. Cartcart'a - każdy ze studentów przygotowuje streszczenie kolejnego fragmentu książki prezentując sposoby rozwiązania kluczowego dylematu etycznego
3. Zajęcia mają charakter konwersatoryjny - pracy własnej studentów prezentujących streszczenia poszczególnych fragmentów lektury towarzyszy dyskusja
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- pogadanka
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Student:
1. Uczestniczy w zajęciach. Dopuszcza się dwie godziny nieobecności nieusprawiedliwionej, wszystkie pozostałe nieobecności muszą być usprawiedliwione (zwolnienie lekarskie itp.)
2. Podstawą oceny są dwie składowe:
a. Student bierze aktywny udział w dyskusji podejmowanej w ramach zajęć
b. Student napisze esej - (3 do 4 stron tekstu znormalizowanego) podsumowujący lekturę książki "Dylemat wagonika" T. Cartcart'a. Podstawowym kryterium oceny jest umiejętność poprawnego przytoczenia prezentowanych w lekturze stanowisk
Literatura
Literatura:
1. Prabucka D., Etyka - wybrane zagadnienia i kierunki, Kraków 2014.
2. D. Prabucka, Utylitaryzm, Kraków 2013.
3. T. Cathcart, Dylemat wagonika, Warszawa 2014.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: