|
W cyklu 2024/25L:
KOLEJNOŚĆ WEDŁUG KOLEJNOŚCI OMAWIANIA NA ZAJĘCIACH ob .- obowiązkowa, uzup. - uzupełniająca
temat 1-2 --- BIAŁOSTOCKI J., Historia sztuki wśród nauk humanistycznych, Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk–Łódź, 1980 [Ob] (ostatni rozdział) --- LEŚNIAKOWSKA M., Bezmiar i nadmiar. Neurotyczna osobowość historii sztuki, czyli historia sztuki jako źródło cierpienia, online https://rcin.org.pl/Content/62045/PDF/WA248_79091_P-I-2524_lesniakow-bezmiar_o.pdf [Uzup.] --- SKUBISZEWSKI P., O dwóch podstawowych sposobach uprawiania historii sztuki, w: Teksty: teoria literatury, krytyka, interpretacje, 5 (17), 1974 online: https://bazhum.muzhp.pl/media/texts/teksty-teoria-literatury-krytyka-interpretacja/1974-numer-5-17/teksty_teoria_literatury_krytyka_interpretacja-r1974-t-n5_17-s57-85.pdf [Ob.] ---- MALINOWSKI K., ‘Zabytkoznawstwo i konserwatorstwo’, Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zabytkoznawstwo i Konserwatorstwo, 1, 1966, pp. 3–11 [Ob.] ---- SKUBISZEWSKI P., ‘Elementy metodologii’, w:Wstęp do historii sztuki, ed. P. SKUBISZEWSKI, Warszawa 1973, s. 213–306 [ob.] https://kpbc.umk.pl/publication/265457 ---- ROUBA B., ‘Autentyczność i integralność zabytków’, Ochrona Zabytków, 4, 2008, s. 37–57, onlne: https://bazhum.muzhp.pl/media/texts/ochrona-zabytkow/2008-tom-56-numer-4-243/ochrona_zabytkow-r2008-t56-n4_243-s37-57.pdf
temat 4 ----- KALINOWSKI L., Ikonologia czy ikonografia? Termin ikonologia w badaniach nad sztuką Erwina Panofskiego, "Zeszyty Naukowe UJ", Prace z historii sztuki 10, 1972, s. 5-33. Dostęp online: https://digi.ub.uni-heidelberg.de/diglit/phs1972/0011/image. [Uzup.] ---- PANOFSKY E., Ikonografia i ikonologia, [w:] IDEM, Studia z historii sztuki, Warszawa 1971, s. 11-32. [Ob.] ---- RACZKOWSKI J., Poliptyk Toruński. Studium zabytkoznawczo-konserwatorskie, Toruń 2016, [Uzup.] https://www.academia.edu/40761772/Poliptyk_Toru%C5%84ski_Studium_zabytkoznawczo_konserwatorskie_The_Toru%C5%84_Poliptych_The_Art_Expertise_and_Conservation_Study ---- SEIDEL-GRZESIŃSKA Agnieszka, STANICKA-BRZEZICKA Ksenia, Wyczerpujący opis wszechświata – dawne i współczesne metody opisu treści dzieła sztuki, „Studia o Książce i Informacji”, 28, 2009, s. 39-49. Dostęp online: http://bibl.sjol.eu/preview/-109 [Uzup.] ------ KRUSZELNICKA J., Dawny ołtarz Pięknej Madonny Toruńskie, Teka Komisji Historii Sztuki , t. 4, 1968 [Ob.]
temat 5 --- H. Belting, Obraz i kult. Historia obrazu przed erą sztuki, Gdańska 2007, fragmenty [Ob.] --- M. BRYL, ‘Historia sztuki na przejściu od kontekstowej Funktionsgeschichte ku antropologicznej Bildwissenschaft (casus Hans Belting)’, Artium Quaestiones 11, 2000, s. 237–293. [Ob.] ---- D. FREEDBERG, Potęga wizerunków. Studia z historii sztuki i teorii oddziaływania, przekł. E KLEKOT, Kraków, 200, wybrane fragmenty [Ob.] ---- A. ZEIDLER-JANISZEWSKA,‘Visual Culture Studies czy antropologicznie zorientowana Bildwissenschaft. O kierunkach zwrotu ikonicznego w naukach o kulturze’, Teksty Drugie, 4, 2006, s. 9–30 [Uzup.]
temat 6 https://www.mskgent.be/en/exhibitions/restoration-ghent-altarpiece http://closertovaneyck.kikirpa.be/
temat 8 Ewangelistarz – Złoty Kodeks Gnieźnieński, red. Michał Sołomieniuk, Kraków 2016 [Uzup.] FIGURSK P. I IN, Liturgica Poloniae: katalog polskich rękopisów liturgicznych, w: Codices et Fragmenta. Średniowieczny kodeks rękopiśmienny w aspekcie historycznego trwania, red. M. Jakubek-Raczkowska i M. Czyżak, Toruń 2024, s. 199-224 [Uzup.] SKUBISZEWSKI P., Piotr, Malarstwo karolińskie i przedromańskie, Warszawa 1973 [Uzup.] Pelpliński Graduał L13. Dzieło – badania – konserwacja, red. M. i J. Raczkowscy, Toruń 2019 [Ob.]
|
W cyklu 2025/26L:
KOLEJNOŚĆ WEDŁUG KOLEJNOŚCI OMAWIANIA NA ZAJĘCIACH ob .- obowiązkowa, uzup. - uzupełniająca
temat 1-2 --- BIAŁOSTOCKI J., Historia sztuki wśród nauk humanistycznych, Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk–Łódź, 1980 [Ob] (ostatni rozdział) --- LEŚNIAKOWSKA M., Bezmiar i nadmiar. Neurotyczna osobowość historii sztuki, czyli historia sztuki jako źródło cierpienia, online https://rcin.org.pl/Content/62045/PDF/WA248_79091_P-I-2524_lesniakow-bezmiar_o.pdf [Uzup.] --- SKUBISZEWSKI P., O dwóch podstawowych sposobach uprawiania historii sztuki, w: Teksty: teoria literatury, krytyka, interpretacje, 5 (17), 1974 online: https://bazhum.muzhp.pl/media/texts/teksty-teoria-literatury-krytyka-interpretacja/1974-numer-5-17/teksty_teoria_literatury_krytyka_interpretacja-r1974-t-n5_17-s57-85.pdf [Ob.] ---- MALINOWSKI K., ‘Zabytkoznawstwo i konserwatorstwo’, Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zabytkoznawstwo i Konserwatorstwo, 1, 1966, pp. 3–11 [Ob.] ---- SKUBISZEWSKI P., ‘Elementy metodologii’, w:Wstęp do historii sztuki, ed. P. SKUBISZEWSKI, Warszawa 1973, s. 213–306 [ob.] https://kpbc.umk.pl/publication/265457 ---- ROUBA B., ‘Autentyczność i integralność zabytków’, Ochrona Zabytków, 4, 2008, s. 37–57, onlne: https://bazhum.muzhp.pl/media/texts/ochrona-zabytkow/2008-tom-56-numer-4-243/ochrona_zabytkow-r2008-t56-n4_243-s37-57.pdf
temat 4 ----- KALINOWSKI L., Ikonologia czy ikonografia? Termin ikonologia w badaniach nad sztuką Erwina Panofskiego, "Zeszyty Naukowe UJ", Prace z historii sztuki 10, 1972, s. 5-33. Dostęp online: https://digi.ub.uni-heidelberg.de/diglit/phs1972/0011/image. [Uzup.] ---- PANOFSKY E., Ikonografia i ikonologia, [w:] IDEM, Studia z historii sztuki, Warszawa 1971, s. 11-32. [Ob.] ---- RACZKOWSKI J., Poliptyk Toruński. Studium zabytkoznawczo-konserwatorskie, Toruń 2016, [Uzup.] https://www.academia.edu/40761772/Poliptyk_Toru%C5%84ski_Studium_zabytkoznawczo_konserwatorskie_The_Toru%C5%84_Poliptych_The_Art_Expertise_and_Conservation_Study ---- SEIDEL-GRZESIŃSKA Agnieszka, STANICKA-BRZEZICKA Ksenia, Wyczerpujący opis wszechświata – dawne i współczesne metody opisu treści dzieła sztuki, „Studia o Książce i Informacji”, 28, 2009, s. 39-49. Dostęp online: http://bibl.sjol.eu/preview/-109 [Uzup.] ------ KRUSZELNICKA J., Dawny ołtarz Pięknej Madonny Toruńskie, Teka Komisji Historii Sztuki , t. 4, 1968 [Ob.]
temat 5 --- H. Belting, Obraz i kult. Historia obrazu przed erą sztuki, Gdańska 2007, fragmenty [Ob.] --- M. BRYL, ‘Historia sztuki na przejściu od kontekstowej Funktionsgeschichte ku antropologicznej Bildwissenschaft (casus Hans Belting)’, Artium Quaestiones 11, 2000, s. 237–293. [Ob.] ---- D. FREEDBERG, Potęga wizerunków. Studia z historii sztuki i teorii oddziaływania, przekł. E KLEKOT, Kraków, 200, wybrane fragmenty [Ob.] ---- A. ZEIDLER-JANISZEWSKA,‘Visual Culture Studies czy antropologicznie zorientowana Bildwissenschaft. O kierunkach zwrotu ikonicznego w naukach o kulturze’, Teksty Drugie, 4, 2006, s. 9–30 [Uzup.]
temat 6 https://www.mskgent.be/en/exhibitions/restoration-ghent-altarpiece http://closertovaneyck.kikirpa.be/
temat 8 Ewangelistarz – Złoty Kodeks Gnieźnieński, red. Michał Sołomieniuk, Kraków 2016 [Uzup.] FIGURSK P. I IN, Liturgica Poloniae: katalog polskich rękopisów liturgicznych, w: Codices et Fragmenta. Średniowieczny kodeks rękopiśmienny w aspekcie historycznego trwania, red. M. Jakubek-Raczkowska i M. Czyżak, Toruń 2024, s. 199-224 [Uzup.] SKUBISZEWSKI P., Piotr, Malarstwo karolińskie i przedromańskie, Warszawa 1973 [Uzup.] Pelpliński Graduał L13. Dzieło – badania – konserwacja, red. M. i J. Raczkowscy, Toruń 2019 [Ob.]
|