Warsztat pisarski-konwersatorium 1402-WP-1Z-KA-S2
Warsztaty, w czasie których studenci analizują, uzupełniają, projektują, poprawiają, piszą, a także prezentują teksty użytkowe, krytyczne itp.
Poprzez analizę tekstów innych autorów, zapoznanie się uwagami i ocenami odnośnie własnych tekstów uczestnicy zajęć doskonalą umiejętności pisania różnego rodzaju tekstów.
|
W cyklu 2022/23Z:
identyczne jak w części A |
W cyklu 2023/24Z:
identyczne jak w części A |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- laboratoryjna
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Kryteria oceniania
W czasie zajęć studenci czytają, uzupełniają, poprawiają, przerabiają, projektują, piszą, oceniają, komentują itp. teksty innych autorów, a także pisane przez siebie. Stąd ważna jest ocena ciągła. Na zakończenie semestru studenci piszą teksty krytyczne, które podlegają ocenie prowadzącego. Teksty oceniane są w zakresie spójności, logiki wywodu, zasadności i wagi argumentacji, stopnia realizacji cech tekstu krytycznego itp. Ocena końcowa jest sumą ocen cząstkowych wystawianych za poszczególne zadania. Ocenę pozytywną otrzymuje się po uzyskaniu co najmniej 65% maksymalnej liczby punktów:
150,00 139,50 bdb
139,49 129,00 db +
128,99 118,50 db
118,49 108,00 dost +
107,99 97,50 dost
97,49 0,00 ndst
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
Fragmenty wskazane przez prowadzącego:
1. Twórcze pisanie w teorii i praktyce, pod red. Gabrieli Matuszek i Hanny Siei-Skrzypulec, Kraków 2015.
2. K. Wolny-Zmorzyński i in., Gatunki dziennikarskie. Teoria - praktyka - język, Warszawa 2009.
3. N. Watts, Jak napisać powieść, tłum. E. Kraskowska, Kraków 1998.
4. J . Dąbała, Tajemnica i suspens w sztuce pisania. W kręgu retoryki dziennikarskiej i dramaturgii medialnej, Toruń 2010.
5. J. Wrycza-Bekier, Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu, Gliwice 2013.
6. Ch. Vogler, Podróż autora. Struktury mityczne dla scenarzystów i pisarzy, tłum. K. Kosińska, Warszawa 2010.
7. http://poradnikpisania.pl/
8. http://szkolapisania.blogspot.com/
9. Na recenzowanym. Recenzje niezależne i drapieżne, Toruń 2011.
10. J. Sławiński, Dzieło, język, tradycja, Kraków 1998.
|
W cyklu 2022/23Z:
identyczne jak w części A |
W cyklu 2023/24Z:
identyczne jak w części A |
Uwagi
|
W cyklu 2022/23Z:
identyczne jak w części A |
W cyklu 2023/24Z:
identyczne jak w części A |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: