Sztuka w telewizji i internecie 1402-SwTiI-3Lka-S1
Przedmiot "Sztuka w telewizji i Internecie" ma na celu:
- Rozwijanie wiedzy studentów o nowych mediach, ich znaczącej roli nie tyko w twórczości artystycznej, ale również w upowszechnianiu sztuki i kultury. Poszerzanie aparatu pojęciowego studenta o terminy związane ze sztuką wykorzystującą media cyfrowe, zasadach jej działania i możliwościach kreacji.
- Włączanie dostępnych mediów w upowszechnianie sztuki i kultury artystycznej, umiejętność wykorzystania potencjału nowych mediów do realizacji projektów artystycznych oraz do realizacji dokumentacji sztuki.
- Wykształcanie umiejętności wypowiedzi poprzez media oraz wyrabianie umiejętności obsługi urządzeń rejestrujących i odtwarzających obraz i dźwięk. - Student uczy się analizować sztukę wykorzystując media cyfrowe, uczy się komunikować przy ich pomocy, obsługiwać programy komputerowe oraz tworzyć własne, proste realizacje multimedialne. Nabywa umiejętności współpracy z mediami, organizowania i realizowania samodzielnych projektów w obszarze telewizji i Internetu. Uczy się stosować media cyfrowe do promocji, edukacji i upowszechniania sztuki.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- opis
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
- doświadczeń
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie kolejnego semestru i roku studiów następuje w oparciu o zrealizowane przez studenta ćwiczenia, projekty i wszelkie realizacje określone szczegółowo w planach semestralnych. W przypadku zajęć zdalnych, ocenie podlegają przesłane prace wykonane w oparciu o zajęcia odbywające się na platformie MS Teams. Zaliczenie polega na indywidualnym omówieniu, dyskusji i krytycznej analizie przedstawionych prac.
Kryteria oceniania:
praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy (W1, W2, W3, W4, W5)
zgodność pracy z zadanym tematem (U.3)
poziom artystyczny i estetyczny wykonanych prac (U.1, U.2)
rozwój indywidualnych zdolności studenta w oparciu o zdobytą wiedzę (K1)
oryginalne ujęcie treści - umiejętność odniesienia swojej pracy do panujących trendów, schematów, konkurencyjnych przedstawień. (K3, K4)
udział w zajęciach oraz zaangażowanie w zrealizowany projekt (K2)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Joseph V. Mascelli, "5 tajników warsztatu filmowego" Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2018
2. "Nowe media w komunikacji społecznej XX wieku", pod red. Wandy Lipnik, Oficyna Naukowa, Warszawa 2002
Literatura uzupełniająca:
1. Ryszard W. Kluszczyński, "Sztuka interaktywna. Od dzieła instrumentu do interaktywnego spektaklu", Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010
2. Daniel Arijon, "Garmatyka języka filmowego", Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2019
3. Sheilla Curran Bernsrd, "Film dokumentalny. Kreatywne opowiadanie" Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2016
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: