Seminarium licencjackie 1402-SL-3Zka-S1
W ramach seminarium licencjackiego trwającego dwa semestry (V i VI) jego uczestnicy skupiają się na napisaniu pracy z historii sztuki lub krytyki artystycznej. Problematyka seminarium obejmuje głównie zagadnienia z zakresu krytyki artystycznej oraz nowoczesnego i współczesnego malarstwa polskiego lub obcego, w tym monografii twórczości wybranego artysty lub grup artystycznych, bądź też analizę określonego tematu albo motywu, w kontekście dorobku konkretnych artystów. Mile widziane są tematy zaproponowane przez samego studenta wynikające z jego osobistych zainteresowań. Na seminarium studenci poznają warsztat pisania pracy, metodologię, doskonalą umiejętności korzystania z zasobów bibliotecznych, archiwalnych (także przez Internet) oraz materiałów gromadzonych przez instytucje związane ze sztuką. Celem seminarium jest wyrobienie umiejętności określenia problemu badawczego i sposobu jego rozwiązania, prezentacji wyników badań w formie pisemnej i ustnej, a także prowadzenie merytorycznej dyskusji.
W cyklu 2022/23Z:
W ramach seminarium licencjackiego trwającego dwa semestry (V i VI) jego uczestnicy skupiają się na napisaniu pracy z historii sztuki. Problematyka seminarium obejmuje głównie zagadnienia z zakresu krytyki artystycznej oraz nowoczesnego i współczesnego malarstwa polskiego lub obcego, w tym monografii twórczości wybranego artysty lub grup artystycznych, bądź też analizę określonego tematu albo motywu, w kontekście dorobku konkretnych artystów. Mile widziane są tematy zaproponowane przez samego studenta wynikające z jego osobistych zainteresowań. Na seminarium studenci poznają warsztat pisania pracy, metodologię, doskonalą umiejętności korzystania z zasobów bibliotecznych, archiwalnych (także przez Internet) oraz materiałów gromadzonych przez instytucje związane ze sztuką. Celem seminarium jest wyrobienie umiejętności określenia problemu badawczego i sposobu jego rozwiązania, prezentacji wyników badań w formie pisemnej i ustnej, a także prowadzenie merytorycznej dyskusji. |
W cyklu 2023/24Z:
W ramach seminarium licencjackiego trwającego dwa semestry (V i VI) jego uczestnicy skupiają się na napisaniu pracy z historii sztuki. Problematyka seminarium obejmuje głównie zagadnienia z zakresu krytyki artystycznej oraz nowoczesnego i współczesnego malarstwa polskiego lub obcego, w tym monografii twórczości wybranego artysty lub grup artystycznych, bądź też analizę określonego tematu albo motywu, w kontekście dorobku konkretnych artystów. Mile widziane są tematy zaproponowane przez samego studenta wynikające z jego osobistych zainteresowań. Na seminarium studenci poznają warsztat pisania pracy, metodologię, doskonalą umiejętności korzystania z zasobów bibliotecznych, archiwalnych (także przez Internet) oraz materiałów gromadzonych przez instytucje związane ze sztuką. Celem seminarium jest wyrobienie umiejętności określenia problemu badawczego i sposobu jego rozwiązania, prezentacji wyników badań w formie pisemnej i ustnej, a także prowadzenie merytorycznej dyskusji. |
W cyklu 2024/25Z:
W ramach seminarium licencjackiego trwającego dwa semestry (V i VI) jego uczestnicy skupiają się na napisaniu pracy z historii sztuki. Problematyka seminarium obejmuje głównie zagadnienia z zakresu krytyki artystycznej oraz nowoczesnego i współczesnego malarstwa polskiego lub obcego, w tym monografii twórczości wybranego artysty lub grup artystycznych, bądź też analizę określonego tematu albo motywu, w kontekście dorobku konkretnych artystów. Mile widziane są tematy zaproponowane przez samego studenta wynikające z jego osobistych zainteresowań. Na seminarium studenci poznają warsztat pisania pracy, metodologię, doskonalą umiejętności korzystania z zasobów bibliotecznych, archiwalnych (także przez Internet) oraz materiałów gromadzonych przez instytucje związane ze sztuką. Celem seminarium jest wyrobienie umiejętności określenia problemu badawczego i sposobu jego rozwiązania, prezentacji wyników badań w formie pisemnej i ustnej, a także prowadzenie merytorycznej dyskusji. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
- referatu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ciągła weryfikacja, w trakcie dyskusji, wiedzy i umiejętności studenta w zakresie korzystania z tradycyjnych i nowoczesnych źródeł wiedzy, formułowania problemów badawczych, opanowania warsztatu naukowego oraz postępów w przygotowaniu kolejnych etapów pracy. W1- W7
Ocenie podlegać będzie umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy, poprawność / oryginalność ujęcia problemu, umiejętność rozwiązania problemu badawczego i logicznego argumentowania. U1-U9, K2,K3
Ocenie będzie także podlegać umiejętność określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie zadania badawczego K2
Pierwszy semestr kończy się zaliczeniem na ocenę, wynikającą z postępów w pracy (przedstawienie dotychczasowych wyników badań w formie prezentacji oraz konspektu z bibliografią), przedstawienie referatu związanego z tematyką pracy licencjackiej. Semestr drugi kończy się oceną pracy licencjackiej. Obecność obowiązkowa.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Lit. dotycząca techniki pisania pracy:
-R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich: krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej, Warszawa 2009.
-M. Kuziak, S. Rzepczyński, Jak pisać?, Warszawa 2008.
-Maćkiewicz J., Jak dobrze pisać: od myśli do tekstu, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010.
-Praktyczna stylistyka nie tylko dla polonistów, red. E. Bańkowska, A. Mikołajczuk, Warszawa, Książka i Wiedza, 2003.
Literatura ogólna:
-"Biuro" 2019, nr 18 (numer pt. Krytyka artystyczna i po krytyce)
-Krytyka i rynek sztuki. Art Criticism and the Market.[Materiały międzynarodowej konferencji zorganizowanej przez Sekcję Polską AICA przy współpracy Narodowej Galerii Sztuki Zachęta. Warszawa, 31 maja - 1 czerwca 2008], Warszawa 2008.
-Krytyka sztuki. Filozofia, praktyka, dydaktyka, red. Ł. Guzek, Gdańsk 2013.
- Porębski M., Pożegnanie z krytyką, Warszawa 1983.
Indywidualny dobór literatury wynikający z realizowanego tematu
W cyklu 2022/23Z:
-R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich: krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej, Warszawa 2009. |
W cyklu 2023/24Z:
-R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich: krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej, Warszawa 2009. |
W cyklu 2024/25Z:
-R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich: krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej, Warszawa 2009. |
Uwagi
W cyklu 2022/23Z:
- |
W cyklu 2023/24Z:
- |
W cyklu 2024/25Z:
- |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: