Seminarium dyplomowe teoretyczno-badawcze z zakresu konserwacji malarstwa i rzeźby polichromowanej 1402-SDB-M-5L-SJ
Na zajęciach precyzowany jest temat pracy naukowo-badawczej związanej z problematyką konserwatorską właściwą danej specjalności. Określany jest cel badań, ich zakres, metodyka i spodziewane efekty. Student doskonali umiejętności doboru materiałów źródłowych i metod analitycznych. Uczy się analizować dane i dokonywać ich syntezy. Omawiane są zasady prowadzenia prac naukowych i ich redakcji. Na kolejnych zajęciach student przedstawia kolejne etapy swojej pracy. W wyniku dyskusji z promotorem korygowany jest zakres prac, stosowane metody i kierunki dalszych działań. Prezentowane i dyskutowane są poszczególne rozdziały przygotowywanej rozprawy. Finalnym efektem jest nabycie umiejętności prowadzenia i redagowania pracy naukowej na poziomie magisterskim.
|
W cyklu 2022/23L:
Na zajęciach precyzowany jest temat pracy naukowo-badawczej związanej z problematyką konserwatorską właściwą danej specjalności. Określany jest cel badań, ich zakres, metodyka i spodziewane efekty. Student doskonali umiejętności doboru materiałów źródłowych i metod analitycznych. Uczy się analizować dane i dokonywać ich syntezy. Omawiane są zasady prowadzenia prac naukowych i ich redakcji. Na kolejnych zajęciach student przedstawia kolejne etapy swojej pracy. W wyniku dyskusji z promotorem korygowany jest zakres prac, stosowane metody i kierunki dalszych działań. Prezentowane i dyskutowane są poszczególne rozdziały przygotowywanej rozprawy. Finalnym efektem jest nabycie umiejętności prowadzenia i redagowania pracy naukowej na poziomie magisterskim. |
W cyklu 2023/24L:
Na zajęciach precyzowany jest temat pracy naukowo-badawczej związanej z problematyką konserwatorską właściwą danej specjalności. Określany jest cel badań, ich zakres, metodyka i spodziewane efekty. Student doskonali umiejętności doboru materiałów źródłowych i metod analitycznych. Uczy się analizować dane i dokonywać ich syntezy. Omawiane są zasady prowadzenia prac naukowych i ich redakcji. Na kolejnych zajęciach student przedstawia kolejne etapy swojej pracy. W wyniku dyskusji z promotorem korygowany jest zakres prac, stosowane metody i kierunki dalszych działań. Prezentowane i dyskutowane są poszczególne rozdziały przygotowywanej rozprawy. Finalnym efektem jest nabycie umiejętności prowadzenia i redagowania pracy naukowej na poziomie magisterskim. |
W cyklu 2024/25L:
Na zajęciach precyzowany jest temat pracy naukowo-badawczej związanej z problematyką konserwatorską właściwą danej specjalności. Określany jest cel badań, ich zakres, metodyka i spodziewane efekty. Student doskonali umiejętności doboru materiałów źródłowych i metod analitycznych. Uczy się analizować dane i dokonywać ich syntezy. Omawiane są zasady prowadzenia prac naukowych i ich redakcji. Na kolejnych zajęciach student przedstawia kolejne etapy swojej pracy. W wyniku dyskusji z promotorem korygowany jest zakres prac, stosowane metody i kierunki dalszych działań. Prezentowane i dyskutowane są poszczególne rozdziały przygotowywanej rozprawy. Finalnym efektem jest nabycie umiejętności prowadzenia i redagowania pracy naukowej na poziomie magisterskim. |
W cyklu 2025/26L:
Na zajęciach precyzowany jest temat pracy naukowo-badawczej związanej z problematyką konserwatorską właściwą danej specjalności. Określany jest cel badań, ich zakres, metodyka i spodziewane efekty. Student doskonali umiejętności doboru materiałów źródłowych i metod analitycznych. Uczy się analizować dane i dokonywać ich syntezy. Omawiane są zasady prowadzenia prac naukowych i ich redakcji. Na kolejnych zajęciach student przedstawia kolejne etapy swojej pracy. W wyniku dyskusji z promotorem korygowany jest zakres prac, stosowane metody i kierunki dalszych działań. Prezentowane i dyskutowane są poszczególne rozdziały przygotowywanej rozprawy. Finalnym efektem jest nabycie umiejętności prowadzenia i redagowania pracy naukowej na poziomie magisterskim. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ocenie podlega postęp prac nad realizacją kolejnych etapów pracy badawczej podjętej w ramach pracy magisterskiej.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Odpowiednia dla obranej tematyki pracy.
Literatura związana z metodyką pisania pracy naukowej:
P. Oliver, Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów, Kraków 1999.
M. Węglinska, Jak pisać prace magisterską ? Poradnik dla studentów, Kraków 1997.
E. Niedzielska, mały poradnik autora i recenzenta pracy akademickiej. Wrocław 1993.
K. Wójcik, Piszę akademicką pracę promocyjną, Warszawa 2005.
Literatura do tematu "Badania nad zastosowaniem cyklododekanu do przenoszenia malowideł ściennych":
1. Anselmi C. et. al., The study of cyclododecane as a temporary coating for marble by NMR profilometry and FTIR reflectance spectroscopies, “Applied Physics A” 2011, 104.
2. Brückle I. et. al., Cyclododecane: technical note on some uses in paper and objects conservation, „JAIC” 1999, Vol. 38, Nr. 2.
3. Koch Dandolo C. L., Cyclododecane Applied on Archaeological Materials: Sublimation Rate Increase by Mean of Fume Cupboard, “ASS” 2013, XVIII.
4. Watters C., Cyclododecane: A Closer Look at Practical Issues, “ASS” 2007, XVI.
5. Miller E., et. al., The Taharqo Wall Painting Rescue at Qasr Ibrim, Egypt, in. The conservation of decorated surfaces on earthen architecture: proceedings from the international colloquium organized by the Getty Conservation Institute and the National Park Service, Mesa Verde National Park, Colorado, USA, September 22-25, 2004, ed. L. Rainer, et. al., Los Angeles 2006.
|
W cyklu 2022/23L:
Odpowiednia dla obranej tematyki pracy. Literatura związana z metodyką pisania pracy naukowej: |
W cyklu 2023/24L:
Odpowiednia dla obranej tematyki pracy. Literatura związana z metodyką pisania pracy naukowej: |
W cyklu 2024/25L:
Odpowiednia dla obranej tematyki pracy. Literatura związana z metodyką pisania pracy naukowej: |
W cyklu 2025/26L:
Odpowiednia dla obranej tematyki pracy. Literatura związana z metodyką pisania pracy naukowej: |
Uwagi
|
W cyklu 2022/23L:
Brak |
W cyklu 2023/24L:
Brak |
W cyklu 2024/25L:
Brak |
W cyklu 2025/26L:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: