Seminarium dyplomowe teoretyczno-badawcze z zakresu konserwacji sztuki nowosczesnej i współczesnej 1402-SDB-HSN-5L-SJ
Student poznaje sposoby logicznego prezentowania wyników badań. Seminarium magisterskie daje możliwość udoskonalenia umiejętności naukowych dyskusji prowadzonych w formie ustnej i pisemnej oraz umiejętności prezentowania wyników badań w postaci prezentacji, referatów, posterów i publikacji naukowych. Seminarium poświęcone jest przede wszystkim zagadnieniom teoretycznym i badawczym związanym z konserwacją - restauracją obiektów zabytkowych, badaniami oraz technologią i techniką dzieł sztuki. Student nabiera umiejętności pisania pracy naukowej na poziomie magisterskim.
|
W cyklu 2024/25L:
Studenta realizuje pracę badawczo-konserwatorską z zakresu badań i konserwacji dzieł sztuki ze szczególnym uwzględnieniem obiektów sztuki nowoczesnej i współczesnej. Omawiane są cele i założenia pracy, planowane badania. Student zbiera i prezentuje literaturę przedmiotu związaną z tematem pracy. Charakteryzuje jej wybór oraz konstruuje planowaną zawartość merytoryczną pracy. |
W cyklu 2025/26L:
Studenta realizuje pracę badawczo-konserwatorską z zakresu badań i konserwacji dzieł sztuki ze szczególnym uwzględnieniem obiektów sztuki nowoczesnej i współczesnej. Omawiane są cele i założenia pracy, planowane badania. Student zbiera i prezentuje literaturę przedmiotu związaną z tematem pracy. Charakteryzuje jej wybór oraz konstruuje planowaną zawartość merytoryczną pracy. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- doświadczeń
- referatu
- projektu
- biograficzna
- laboratoryjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
- metody integracyjne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia 12 semestru jest wykonanie zaplanowanych badań i sformułowanie wniosków pracy oraz złożenie zaakceptowanej przez promotora pracy dyplomowej teoretyczno-badawczej. Student przygotowuje multimedialną prezentację, którą przedstawia na obronie pracy dyplomowej.
(W1-W5, U1-U6, K1-K3)
Zaliczenie na ocenę.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura zależna jest od tematyki pracy magisterskiej.
Ponadto przy realizacji badań i pisaniu pracy zalecane jest korzystanie z następujących baz:
1. Bibliografia publikacji pracowników, doktorantów i studentów
Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, https://bg.cm.umk.pl/expertus/umk/
2. Dokumentów normalizacyjnych i patentowych, np.:
- Polski Komitet Normalizacyjny, https://www.pkn.pl/
- European Patent Office, https://www.epo.org/
3. Bibliotek cyfrowych, w których legalnie zamieszczane są skany dawniej wydawanych książek, czasopism, katalogów, itp., np.:
- Federacja Bibliotek Cyfrowych, https://fbc.pionier.net.pl/
- Internet Archive, https://archive.org/index.php
- Kujawsko-Pomorska Biblioteka Cyfrowa, https://kpbc.umk.pl/dlibra
4. Opracowań naukowych o uniwersalnym przeznaczeniu, np.:
- Iwańska J. (i in.), "Leksykon naukowo-techniczny", Warszawa 2001.
- "Słownik terminologiczny sztuk Pięknych", red. K. Kubalska-Sulkiewicz, M. Bielska-Łach, A. Maneteuffel-Szarota, Warszawa 1996.
|
W cyklu 2024/25L:
Wybór literatury uzależniony jest od tematu pracy i zasadniczo dotyczy szeroko rozumianej tematyki konserwatorskiej, techniki i technologii dzieł sztuki, ochrony dziedzictwa w tym sztuki najnowszej. |
W cyklu 2025/26L:
Wybór literatury uzależniony jest od tematu pracy i zasadniczo dotyczy szeroko rozumianej tematyki konserwatorskiej, techniki i technologii dzieł sztuki, ochrony dziedzictwa w tym sztuki najnowszej. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: