Konserwacja i restauracja zabytków architektury 1402-KRZA-1L-K-S2
Pełen opis zajęć zawarty jest w szczegółowym opisie wykładów i ćwiczeń.
|
W cyklu 2024/25L:
Zajęcia mają na celu zaznajomienie studentów z zasadami i metodami postępowania stosowanymi w konserwacji i restauracji zabytków architektury. Studenci otrzymują pogłębioną wiedzę z zakresu terminologii i metod postępowania konserwatorskiego. Zapoznają się z głównymi problemami adaptacji architektury na przykładzie działań podejmowanych przy zabytkach toruńskich jak i w szerszym kontekście realizacji europejskich. Podczas zajęć/ćwiczeń omawiane są przeprowadzone adaptacje w układzie typologicznym zabytków architektury - obiekty sakralne, przemysłowe, pałace itd. ze szczególnym zwróceniem uwagi na zachowanie układu funkcjonalno -przestrzennego. Ćwiczenia mają na celu przedstawienie i wspólne analizowanie prac restauracji zabytków architektury. Podczas ćwiczeń studenci uczestniczą i wyrażają swoje zdanie na temat wybranych adaptacji budynków zabytkowych do nowych funkcji. |
W cyklu 2025/26L:
Zajęcia mają na celu zaznajomienie studentów z zasadami i metodami postępowania stosowanymi w konserwacji i restauracji zabytków architektury. Studenci otrzymują pogłębioną wiedzę z zakresu terminologii i metod postępowania konserwatorskiego. Zapoznają się z głównymi problemami adaptacji architektury na przykładzie działań podejmowanych przy zabytkach toruńskich jak i w szerszym kontekście realizacji europejskich. Podczas zajęć/ćwiczeń omawiane są przeprowadzone adaptacje w układzie typologicznym zabytków architektury - obiekty sakralne, przemysłowe, pałace itd. ze szczególnym zwróceniem uwagi na zachowanie układu funkcjonalno -przestrzennego. Ćwiczenia mają na celu przedstawienie i wspólne analizowanie prac restauracji zabytków architektury. Podczas ćwiczeń studenci uczestniczą i wyrażają swoje zdanie na temat wybranych adaptacji budynków zabytkowych do nowych funkcji. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- giełda pomysłów
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody wymiany i dyskusji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Podane w opisie wykładu i ćwiczeń
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Pełna literatura zawarta jest w szczegółowym opisie wykładów i ćwiczeń.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: