Konwersatorium muzealnicze 1402-KM-1L-MZ-S2
każdego roku grupie studentów proponowane jest jednolite zagadnienie z zakresu muzealnictwa ( rozumianego jako jeden z obszarów ludzkiej działalności) oraz muzeologii (teorii muzealnictwa), historii i teorii kolekcjonerstwa i muzeów, wystawiennictwa, sztuki dawnej i współczesnej o inspiracji kolekcjonerskiej i muzealniczej, a także wykorzystującej procedury kolekcjonerskie
w trakcie zajęć studenci w dyskusji dokonują wyboru analizowanego zagadnienia i tematów w jego ramach dla własnych studiów, które są omawiane i analizowane, a następnie opracowywane w postaci niewielkiego artykułu naukowego
|
W cyklu 2022/23L:
I. Część ogólna: II. "Case studies": III. Zajęcia terenowe: |
W cyklu 2024/25L:
I. Część ogólna: II. "Case studies": III. Zajęcia terenowe (w zależności od przeznaczonych środków finansowych): |
W cyklu 2025/26L:
I. Część ogólna: II. "Case studies": III. Zajęcia terenowe (w zależności od przeznaczonych środków finansowych): |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- wystawa
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- seminaryjna
- projektu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
- metody służące prezentacji treści
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
ocena udziału w dyskusji na zajęciach i aktywności oraz końcowej pracy teoretycznej
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura zależna od zadań podjętych do realizacji przez studentów
|
W cyklu 2022/23L:
R. Traba Epoka muzeów? Muzeum jako medium, muzeum jako mediator, w: I Kongres Muzealników Polskich, red. Komitet Programowy I Kongresu Muzealników Polskich pod przew. M. Niezabitowskiego, Warszawa 2015, oraz literatura zależna od zadań podjętych do realizacji przez studentów |
W cyklu 2024/25L:
B.ALTSHULER (ed.), Collecting the New: Museum and Contemporary Art, Princetown/Oxford: Princetown Uninversity Press, 2007. Literatura omawiająca poszczególne instytucje muzealne wedle wyboru studentów. |
W cyklu 2025/26L:
B.ALTSHULER (ed.), Collecting the New: Museum and Contemporary Art, Princetown/Oxford: Princetown Uninversity Press, 2007. Literatura omawiająca poszczególne instytucje muzealne wedle wyboru studentów. |
Uwagi
|
W cyklu 2022/23L:
zajęcia terenowe w Warszawie i Gdańsku będą realizowane pod warunkiem pokrycia kosztów wyjazdów przez Wydział Sztuk Pięknych UMK |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: