Rola sieci www w przekazywaniu informacji muzealnej 1402-F.WWW-M-P
W ramach przedmiotu blok zagadnień podzielony został na trzy grupy zagadnień związanych z działaniem stron internetowych, zarządzania treścią, skorelowania ich z mediami społecznościowymi (Facebook, Tweeter, blogi – w tym oparte na joomla i Wordpress; Picasa, podcasty, YouTube, RSS itp.), a także współpracy i powiązania treści. Omówione zostaną: ich funkcje umożliwiające tworzenie kierowanych informacji do grup odbiorców wystaw, wydarzeń itp.; zastosowanie mediów w ich promocji; wykorzystania do interakcji społecznych i tworzenia społeczności 2.0. muzeum; strategie reklamowe i promocyjne w Internecie; intuicyjne www; korelowanie wielu mediów.
Kurs ma również na celu zapoznanie jego uczestników z najnowszą literaturą dotyczącą tematyki mediów społecznych w kontekście ich funkcjonowania na gruncie kultury oraz sztuki z wykorzystaniem baz danych, zasobów bibliograficznych itp. do działalności muzeum.
Zastosowane zostaną: Platforma blogowa Wordpress, Serwery wirtualne, domeny internetowe, hostingi
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
- panelowa
- seminaryjna
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
zaliczenie na ocenę
Literatura
Literatura:
Evan Bailyn, Przechytrzyć social media : lektura obowiązkowa dla pasjonatów serwisów społecznościowych, Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2013.
Wojciech Gustowski, Komunikacja w mediach społecznościowych, Gdynia : Novae Res - Wydawnictwo Innowacyjne, cop. 2012.
Nowe media : między tradycjonalizmem a kulturą popularną, pod red. Marka Jezińskiego, Barbary Brodzińskiej, Łukasza Wojtkowskiego, Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010.
Michał Sadowski, Rewolucja social media, Wydawnictwo Helion, cop. 2013.
Feffrey Gitomer, Społecznościowy boom! : wykorzystaj potencjał sieci e-kontaktów do wykreowania marki, zwiększenia sprzedaży i zdominowania rynku,Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2012.
Jon Reed, Szybkie łącze z klientami : marketing internetowy, Gliwice : Helion, 2012.
Liana "Li" Evans, Social media marketing : odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych, Gliwice : Helion, 2011.
Amber Mac, E-przyjaciele : zobacz co media społecznościowe mogą zrobić dla Twojej firmy, Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2011.
Magdalena Szpunar, W stronę nowych mediów, Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010.
Anna Miotk, Skuteczne social media : prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice : Wydawnictwo HELION, 20
Jakub Nowak, Aktywność obywateli online : teorie a praktyka, Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2011.
Mikroświaty społeczne wyzwaniem dla współczesnej edukacji, pod red. nauk. Martyny Pryszmont-Ciesielskiej, Kraków : Wydawnictwo Libron, cop. 2011.
David Kirkpatrick, Efekt Facebooka, Warszawa : Oficyna a Wolters Kluwer business, 2011.
Urszula Świerczyńska-Kaczor. e-Marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej, Warszawa : Difin, 2012.
Charlene Li, Josh Bernoff, Marketing technologii społecznych : Groundswell czyli jak wykorzystać Web 2.0 w twojej firmie, Warszawa : MT Biznes, cop. 2009.
Joshua Porter, Serwisy społecznościowe : projektowanie /; [tł. Andrzej Stefański], Gliwice : Wydawnictwo "Helion", cop. 2009.
Clara Shih, Era Facebooka : wykorzystaj sieci społecznościowe do promocji, sprzedaży i komunikacji z Twoimi klientami /; [tł. Maksymilian Gutowski, Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2012.
Joanna Bierówka, Zasada wzajemności w społeczeństwie informacyjnym, Kraków : Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne - Oficyna Wydawnicza AFM ; na zlec. Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, 2009.
Paweł Frankowski, Arvind Juneja, Serwisy społecznościowe : budowa, administracja i moderacja, Gliwice : Helion, 2009.
Didier Lombard, Globalna wioska cyfrowa : drugie życie sieci /; przekł. Jacek Hutyra, Warszawa : MT Biznes cop. 2009.
Sąsiedztwa i mikroorganizacje w polskiej przestrzeni społecznej - próba diagnozy i rekomendacje : badanie mikroorganizacji - grup sąsiedzkich, Warszawa : Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Departament Pożytku Publicznego, 2009.
Jean Burgess, Joshua Green, YouTube : wideo online a kultura uczestnictwa /; przekł. Tomasz Płudowski, Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011.
Źródła:
http://socialmediamagic.com/blog/images/socialmedia3.jpg
http://www.technoatmuseo.com/2011/05/jak-sie-reklamuje-muzea-nowe-sukiennice.html
http://www.technoatmuseo.com/2011/11/facebook-places-i-william-turner.html
http://www.youtube.com/watch?v=JNY-ogBkt4Q&feature=youtu.be
http://michalpalasz.pl/teatr-6-petro-korzysta-z-wirusowej-aplikacji
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_dBNJ2q03IA
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:hbh9-c6PMWkJ:www.iabpolska.pl/index.php%3Fapp%3Ddocs%26action%3Dget%26iid%3D517+&cd=2&hl=pl&ct=clnk&gl=pl
http://www.museumnext.org/2010/blog/what-do-people-want-from-museums-on-facebook
http://red9.pl/PL/skuteczna_reklama_w_internecie/wiecej/5.html
http://historiaimedia.org/2009/09/28/lifestreaming-z-powstania-warszawskiego/
http://takjuzmam.blox.pl/2012/01/Blog-roku-2011.html
http://historiaimedia.org/wp-content/uploads/2009/09/kostek1.jpg
http://www.museumnext.org/2010/blog/research-social-media-audiences-and-the-museum
http://www.slideshare.net/socialistka/social-media-zmieniaja-swiat
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: