Ćwiczenia stylistyczno- opisowe
1402-Ćsty-op-1l-s1
Zakres zadań pisemnych:
1. Ćwiczenie grupowe: inwentaryzacyjny opis architektury
2. Ćwiczenie indywidualne: rysunki architektoniczne (przekroje), rysunek sytuacyjny
3. Ćwiczenie indywidualne: opis nastawy ołtarzowej
4. Ćwiczenie indywidualne: opis rzeźby gotyckiej
5. Ćwiczenie indywidualne: opis gotyckiego obrazu tablicowego; opis obrazu nowożytnego
Całkowity nakład pracy studenta
Ćwiczenia trwają minimum 7 dni.
Przygotowanie do ćwiczeń (powtórzenie podstawowego materiału z zakresu wstępu do historii sztuki) - 30 godz. 1 p. ECTS
Zajęcia terenowe z udziałem nauczycieli akademickich - 45 godzin (2p. ECTS)
Praca własna studentów, polegająca na realizacji pisemnych zadań indywidualnych i grupowych (częściowo pod opieką prowadzących, częściowo indywidualnie) - 60 godzin (2p. ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
Student
W1: Rozszerza i utrwala wiedzę z zakresu terminologii architektury i sztuk plastycznych (KW_02)
W2: W oparciu o autopsję, uzyskuje wiedzę z zakresu technik i materiałów sztuki dawnej (KW_09)
W3: Pogłębia i utrwala wiedzę o metodach, formach i funkcjach opisu i analizy dzieła sztuki - zna różne typy opisów i ich zastosowanie na potrzeby analiz naukowych i zawodowych wyzwań ochrony dóbr kultury (KW_14)
Efekty uczenia się - umiejętności
Student:
U1: Opisuje od strony formy i analizuje (ustnie i w formie pisemnej) dzieła architektury, rzeźby, malarstwa (KU_11)
U2: Identyfikuje podstawowe materiały i techniki architektury i sztuk plastycznych (KU_14)
U3: Utrwala umiejętności w zakresie rozpoznania stylowego dzieł sztuki (KU_08)
U4: Pogłębia umiejętności w zakresie rozpoznania ikonograficznego dzieł sztuki (KU_13)
U5: Posługuje się technikami tworzenia rysunku odręcznego, wykorzystując rysunki szkicowe do rejestrowania analizowanych form przestrzennych (topografia, przekrój) (KU_15)
U6: Potrafi samodzielnie sporządzić opis formalny zabytku architektury i sztuk plastycznych (KU_17)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Student
K1: Potrafi współdziałać i pracować w grupie,
przyjmując w niej różne role (KK_2)
K2: Jest świadomy roli, jaką w ochronie dziedzictwa pełni rzetelnie sporządzona dokumentacja opisowa oraz odpowiedzialności, jaka spoczywa na jej autorze (KK_04)
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
Wymagania wstępne
Podstawy wiedzy z zakresu wstępu do historii sztuki (historii sztuki dawnej, podstawy ikonografii, ornamentyki, detalu architektonicznego) oraz umiejętności opisowych: druga WERYFIKACJA efektów kształcenia.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ćwiczenia kończą się zaliczeniem na ocenę. Warunkiem zaliczenia jest aktywny udział we wszystkich ćwiczeniach i realizacja wszystkich zadań pisemnych.
Na ocenę końcową składają się wszystkie oceny cząstkowe, uzyskiwane w trakcie ćwiczeń terenowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: