Warsztaty mixmedialne 1401-WMX-3Z-sm-SJ
W ramach przedmiotu realizowane są zadania związane z poznaniem metody interdyscyplinarnych warsztatów twórczych. Studenci uczą się jednocześnie umiejętności szukania i twórczego rozwiązywania problemu. W programie przedmiotu uwzględniona została wiedza i umiejętności pozwalające studentom na integracje w działaniach edukacyjno-artystycznych trzech różnych przestrzeni: realnej, wirtualnej i wyobrażeniowej (R+2W) tworzących przestrzeń MIXmedialną (MIX). Działania w MIXprzestrzeni skierowane do dzieci i młodzieży stymulują rozwój sensoryczny, poznawczy, emocjonalny i twórczy uczestników warsztatów. Ważnym celem przedmiotu jest z jednej strony działanie artystyczne związane z tworzeniem MIXprzestrzeni z instalacją artystyczną, a z drugiej strony stymulowanie rozwoju zmysłowego, intelektualnego i emocjonalnego uczestników spotkania, immersja ich w trzech przestrzeniach z jednoczesnym podkreśleniem i uwypukleniem różnic między poszczególnymi elementami struktury MIX przestrzeni.
W cyklu 2022/23Z:
jak wyżej |
W cyklu 2023/24Z:
jak wyżej |
W cyklu 2024/25Z:
jak wyżej |
W cyklu 2025/26Z:
jak wyżej |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
- wykład konwersatoryjny
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zob. opis cyklu
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura obowiązkowa
Józefowski, E. (2009). Edukacja artystyczna w działaniach warsztatowych, Łódź: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno- Ekonomicznej w Łodzi
Karolak, W. (2005). Warsztaty twórcze - warsztaty artystyczne, Kielce: Wydawnictwo Jedność
Limont, W. (2010). Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować (R.4. Charakterystyka osób zdolnych (78-99); R.7. Programy edukacyjne rozwijające zdolności twórcze (175-209); R.8. Ewaluacja programu kształcenia. Modele ewaluacji (210-220)), Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Nęcka, E. (2005). Trening twórczości, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Olczak, M. (2009). Trening twórczości - współczesna i efektywna forma wychowania przez sztukę, Kraków: Oficyna Wydawnicza ,,Impuls’’
Olinkiewicz, E., Repsch, E. (red.) (2001).Warsztaty edukacji twórczej, Wrocław: Wydawnictwo Europa
Sternberg, R.J., Spear-Swerling, L. (2003). Jak nauczyć dzieci myślenia, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Szmidt, K.J. (2007). Pedagogika twórczości, Gdańsk: GWP
Uszyńska-Jarmoc, J. (2005). Podróże - skarby - przygoda. Podręcznik i program rozwijania twórczości, samoświadomości oraz dyspozycji autokreacyjnych dzieci z klas I-III, Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana
Uszyńska-Jarmoc, J. (2007). Od twórczości potencjalnej do autokreacji w szkole, Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana
W cyklu 2022/23Z:
jak wyżej |
W cyklu 2023/24Z:
jak wyżej |
W cyklu 2024/25Z:
jak wyżej |
W cyklu 2025/26Z:
jak wyżej |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: