Wprowadzenie do programów bitmapowych, wektorowych i modelowania 3D 1401-W3D-AW-1L-SJ
Przedmiot Podstawy informatyki dla projektantów (wprowadzenie do programów bitmapowych, wektorowych i modelowania 3D) ma na celu:
- zapoznanie z zasadami powstawania obrazu na ekranie komputera
- wprowadzenie do tworzenia i edycji grafiki bitmapowej, wektorowej oraz podstaw pracy w środowisku 3D z użyciem oprogramowania (pakiet Adobe, AutoCad, 3ds max)
- zapoznanie z formatami plików, ich strukturą, możliwościami i ograniczeniami.
- zapoznanie z technikami bezstratnej pracy z materiałem graficznym
- zdobyciu umiejętności analizy briefu, wyznaczania celów i przedziałów czasowych dla poszczególnych zadań projektowych
- naukę podstawowych technik modelowania 3D, właściwości światła i materiałów w oprogramowaniu 3D
- zapoznanie z metodami przygotowania materiałów graficznych dla klienta lub do dalszej pracy w grupie
- naukę zarządzania strukturą plików na dysku i kontrolę wersji plików projektu oraz ich archiwizację
- przygotowanie do samodzielnego szukania rozwiązań problemów przy projekcie z użyciem dokumentacji oprogramowania i materiałów dostępnych online.
- zapoznanie z wpływem długotrwałej pracy przy komputerze na ciało człowieka i metodami minimalizowania jej negatywnych skutków Zakres tematów
- Techniki bezstratnej obróbki grafiki
- Analiza „briefu” klienta i „brainstorming”
- Przygotowanie struktury plików dla projektów grupowych
- Realizacja projektu z jednoczesnym wykorzystaniem grafiki wektorowej, rastrowej i modelowaniu 3D (budowa pipeline’u na potrzeby projektu)
- Zasady nazewnictwa oraz sposoby archiwizacji projektów
- Minimalizacja skutków długotrwałej pracy przy komputerze
|
W cyklu 2025/26L:
identyczna jak w części A |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- projektu
- klasyczna metoda problemowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ćwiczenia:
Metody oceniania:
Zaliczenie każdego semestru polega na przeglądzie realizowanych prac i krytycznym ich omówieniu wraz z oceną.
Końcowo-roczne przeglądy z wszystkich przedmiotów.
Wystawy końcowo-roczne.
Kryteria oceniania:
Ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie:
zaangażowanie i aktywność, K1, K2, K3
umiejętność samodzielnego pozyskiwania niezbędnych informacji, U2, K2
poziom rozumienia realizowanych zadań, W1, W2, W3, U1 K1
umiejętność formułowania i prezentacji założeń, U3 K1 K2
biegłość techniczna W1 U1
umiejętność korzystania z technologii, W1 U1
Literatura
- AMBROSE Gavin, HARRIS Paul, "Typografia" – (ISBN: 978-83-01-15256-7(01)
- BIRN Jeremy , "Cyfrowe oświetlenie i rendering" (wydanie II lub III jesli jest w polskiej wersji) - (ISBN 83-246-0790-0)
- de BONO Edward, "Kurs myślenia" (ISBN: 9788372291745) - DABNER David , "Design i Layout - sztuka projektowania" - (ISBN: 83-89221-69-1)
- Von GLITSCHKA, "Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe" – (ISBN: 978-83-246-3632-7)
- MALKIEWICZ Kris , "Film Lighting: Talks with Hollywood's Cinematographers and Gaffers" - (ISBN-10: 0671766341)
- van SIJLL Jennifer , „Cinematic Storytelling” - (ISBN: 1-932907-05-X)
- TINDEL Nathaniel, "Kręgosłup bez bólu
|
W cyklu 2025/26L:
identyczna jak w części A |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: