Technologie cyfrowe 1401-TCY-1Z-SJ
Treści programowe przedmiotu Technologie cyfrowe:
Łączenie tradycyjnych technik, dziedzin kreacji z nowoczesnymi technikami grafiki komputerowej.
Tworzenie graficznego obrazu z użyciem narzędzi komputerowych.
Przedmiot przygotowuje studenta do dalszej pracy i kształcenia w dziedzinie grafiki komputerowej i projektowania. Ma na celu rozwój wrażliwości artystycznej, poszukiwanie własnego języka wizualnego w tworzeniu autorskich kreacji artystycznych.
Formy realizacji:
Treści programowe są realizowane poprzez ćwiczenia, które umożliwiają studentowi przyswojenie zasad działania programów komputerowych do obróbki i tworzenia obrazu.
Zapoznanie z narzędziami do tworzenia grafik, które oferują programy graficzne (Adobe Photoshop, After Effects) i w konsekwencji możliwość stworzenia obrazu cyfrowego.
Tworzenie własnych autorskich grafik komputerowych z uwzględnieniem specyfiki kierunku Rzeźba.
Artystyczna wypowiedź językiem obrazowym na dany temat.
W cyklu 2022/23Z:
jak wyżej |
W cyklu 2023/24Z:
jak wyżej |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Kryteria oceniania
Wymagania dotyczące zaliczenia:
zaliczenie semestru i roku studiów następuje w oparciu o zrealizowane przez studenta projekty, realizacje i ćwiczenia określone szczegółowo w planach semestralnych,
zaliczenie polega na indywidualnym omówieniu, dyskusji i krytycznej analizie przedstawionych prac zaliczeniowych,
warunkiem zaliczenia jest także obecność na zajęciach i aktywny w nich udział.
Kryteria ocen:
jakość koncepcji, nowatorstwo i oryginalność pomysłu, dojrzałość intelektualna
jakość i biegłość techniczna, staranność i profesjonalizm warsztatu oraz nakład pracy,
jakość estetyczna oraz ogólny wyraz artystyczny finalnej realizacji, będący skutkiem połączenia jakości koncepcyjnej i jakości technicznej wykonanego zadania.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Zalecane źródła wiedzy:
Podręczniki z zakresu technologii multimediów (Adobe Phtoshop, Ilustrator, After Effects)
Materiały dostępne w internecie
Katalogi, wydawnictwa i czasopisma z zakresu grafiki komputerowej.
Zbiory własne prowadzącego, archiwum prac studentów;
W cyklu 2022/23Z:
jak wyżej |
W cyklu 2023/24Z:
jak wyżej |
Uwagi
W cyklu 2022/23Z:
jak wyżej |
W cyklu 2023/24Z:
jak wyżej |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: