Seminarium Dyplomowe Pracy Artystycznej
1401-SPA-5Z-DM
Przedmiot Seminarium Pracy Artystycznej realizowany jest w formie ćwiczeń. Student wraz z opiekunem dyplomowej pracy artystycznej określa temat pracy dyplomowej wynikający z jego zainteresowań
• student przedstawia wstępne koncepcje realizowanego projektu
• nadaje określoną formę wizualną koncepcji
• przedstawia harmonogram realizacji pracy
• realizuje założenia koncepcyjne
W cyklu 2022/23Z:
Przedmiot Rzeźba +technologia rzeźby realizowany jest w formie ćwiczeń. Student wraz z opiekunem dyplomowej pracy artystycznej określa temat pracy dyplomowej wynikający z jego zainteresowań • student przedstawia wstępne koncepcje realizowanego projektu • nadaje określoną formę wizualną koncepcji • przedstawia harmonogram realizacji pracy • realizuje założenia koncepcyjne
|
W cyklu 2023/24Z:
Przedmiot Rzeźba +technologia rzeźby realizowany jest w formie ćwiczeń. Student wraz z opiekunem dyplomowej pracy artystycznej określa temat pracy dyplomowej wynikający z jego zainteresowań • student przedstawia wstępne koncepcje realizowanego projektu • nadaje określoną formę wizualną koncepcji • przedstawia harmonogram realizacji pracy • realizuje założenia koncepcyjne
|
W cyklu 2024/25Z:
Przedmiot Rzeźba +technologia rzeźby realizowany jest w formie ćwiczeń. Student wraz z opiekunem dyplomowej pracy artystycznej określa temat pracy dyplomowej wynikający z jego zainteresowań • student przedstawia wstępne koncepcje realizowanego projektu • nadaje określoną formę wizualną koncepcji • przedstawia harmonogram realizacji pracy • realizuje założenia koncepcyjne
|
W cyklu 2025/26Z:
Przedmiot Rzeźba +technologia rzeźby realizowany jest w formie ćwiczeń. Student wraz z opiekunem dyplomowej pracy artystycznej określa temat pracy dyplomowej wynikający z jego zainteresowań • student przedstawia wstępne koncepcje realizowanego projektu • nadaje określoną formę wizualną koncepcji • przedstawia harmonogram realizacji pracy • realizuje założenia koncepcyjne
|
Całkowity nakład pracy studenta
1.Godziny realizowane z udziałem nauczyciela:godziny kontaktowe: 120 godzin.
2.Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta 330 godzin.
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (zal. z ocena - prezentacja stanu zaawansowania pracy dyplomowej) 30 godzin.
Łącznie 510 godzin.
Efekty uczenia się - wiedza
K_W01: ma szczegółową wiedzę w zakresie dotyczącym obszarów sztuki i nauki niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień artystycznych właściwych dla studiowanego kierunku rzeźby
K_W02:posiada wiedzę w dziedzinie sztuk plastycznych dotyczącą szeroko rozumianego warsztatu artystycznego
K_W05:posiada wiedzę dotyczącą sporządzania wstępnej dokumentacji dla potrzeb rzeźby, dokumentacji rejestrującej proces rzeźbiarski i dokumentacji dla potrzeb publikacji
K_W08:dysponuje rozszerzoną wiedzą na temat kontekstu historycznego i kulturowego sztuk plastycznych i ich związków z innymi dziedzinami współczesnego życia oraz samodzielnie rozwija tę wiedzę w sposób odpowiadający studiowanemu kierunkowi rzeźby
K_W10:posiada wiedzę z zakresu aktualnych zjawisk artystycznych i rozumie potrzebę samodzielnego jej poszerzania
K_W12:umie tworzyć prace artystyczne o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i związanych z nimi tradycjami twórczymi
K_W14:wykazuje zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiowanego kierunku rzeźby oraz wykorzystuje tę wiedzę dla dalszego artystycznego rozwoju
K_W15:zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiające swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej
K_W16:ma szczegółową wiedzę w zakresie unikatowych, tradycyjnych i nowych technik i technologii rzeźbiarskich niezbędną do realizacji własnych projektów artystycznych jak i współpracy w interdyscyplinarnych zespołach konserwatorsko – rzeźbiarskich i architektoniczno – rzeźbiarskich
K_W18:Zna zasady i warunki niezbędne do tego ,aby wypowiedź artystyczna stała się komunikatywna i istotna dla odbiorcy
Efekty uczenia się - umiejętności
K_U01:posiada rozwiniętą osobowość artystyczną, umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych
K_U02:potrafi odnieść się do aktualnych zjawisk artystycznych
K_U03umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie studiowanego kierunku rzeźby
K_U05:umie podejmować samodzielnie decyzje odnośnie projektowania i realizacji prac artystycznych
K_U06:potrafi zastosować wiedzę z zakresu konstrukcji i technologii rzeźbiarskiej przy realizowaniu projektów rzeźbiarskich
K_U08:umie projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym
K_U09potrafi przygotować dokumentację swojej twórczości artystycznej
K_U10jest gruntownie przygotowany do wejścia na rynek pracy poprzez zastosowanie zdobytej wiedzy i umiejętności w budowaniu własnego warsztatu zawodowego
K_U11:jest przygotowany do współdziałania z innymi
osobami w ramach interdyscyplinarnych prac zespołowych i jest zdolny do podjęcia wiodącej roli w takich zespołach
K_U12:potrafi posługiwać się unikatowymi, tradycyjnymi oraz nowymi technikami i technologiami rzeźbiarskimi
K_U13:kontynuuje rozwijanie umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych w stopniu wystarczającym do utrzymania i poszerzania zdolności tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych zgodnie ze studiowanym kierunkiem rzeźby
K_U14:posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących
u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiających swobodę
i niezależność wypowiedzi artystycznej
K_U15:zna zasady i warunki niezbędne do tego ,aby wypowiedź artystyczna stała się komunikatywna i istotna dla odbiorcy
K_U16:posiada umiejętność przygotowania rozbudowanych prac pisemnych i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych związanych ze studiowanym kierunkiem rzeźby, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
K_U18:w sposób odpowiedzialny podchodzi do publicznych wystąpień związanych z prezentacjami artystycznymi, szczególnie dotyczących obecności dzieła sztuki w przestrzeni publicznej
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
K_K02:jest zdolny do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
K_K03:potrafi korzystać z wiedzy różnych dyscyplin naukowych poprzez możliwość korzystania z szerokiego wachlarza kierunków studiów oferowanych przez uniwersytet
K_K04:potrafi w sposób świadomy oraz poparty doświadczeniem wykorzystywać w różnych sytuacjach mechanizmy psychologiczne wspomagające podejmowane działania
K_K05:posiada umiejętność krytycznej oceny
K_K06:posiada popartą doświadczeniem pewność w komunikowaniu
się i umiejętność życia w społeczeństwie, przejawiające się
w szczególności przez:
— inicjowanie i pracę z innymi osobami w ramach wspólnych
projektów i działań,
— przewodniczenie działaniom, pracę zespołową, prowadzenie negocjacji i właściwą organizację działań,
- pracę w interdyscyplinarnych zespołach zwłaszcza w zakresie konserwatorsko – rzeźbiarskim i architektoniczno – rzeźbiarskim.
— integrację z innymi osobami w ramach różnych przedsięwzięć kulturalnych,
— prezentowanie skomplikowanych zadań w przystępnej formie
K_K07:potrafi komunikować się z odbiorcami dzieł sztuki tworząc pola do dyskusji , edukacji i wzajemnego inspirowania się.
Metody dydaktyczne
Metoda ćwiczeniowa-dyskusja nad przedstawioną przez studenta wstępną koncepcją pracy dyplomowej, wspólne określenie jej tematu.
Dyskusja nad przedstawionymi przez studenta projektami wstępnymi, realizacja ich założeń w formie wizualnej.
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
- laboratoryjna
- giełda pomysłów
- obserwacji
- projektu
- doświadczeń
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
Wiedza i umiejętności zdobyte w trakcie dotychczasowych studiów.
Student przedstawia wstępny projekt i główne założenia, które chce rozpatrywać w swojej pracy dyplomowej.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę po 9. sem.
Weryfikacja wiedzy i umiejętności na podstawie bieżącego przygotowania do zajęć-ocena udziału i zaangażowania studenta w realizowanym projekcie artystycznym w oparciu o zatwierdzone założenia pracy dyplomowej(K_W01,
• na ocenę składa się: obecność na zajęciach, zaangażowanie w realizacji pracy dyplomowej i efekt artystyczny
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura wymagana (obowiązkowa)
Dobór literatury związany z wybranym tematem pracy dyplomowej
W cyklu 2022/23Z:
Dobór literatury związany z wybranym tematem pracy dyplomowej
|
W cyklu 2023/24Z:
Dobór literatury związany z wybranym tematem pracy dyplomowej
|
W cyklu 2024/25Z:
Dobór literatury związany z wybranym tematem pracy dyplomowej
|
W cyklu 2025/26Z:
Dobór literatury związany z wybranym tematem pracy dyplomowej
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: