Seminarium magisterskie
1401-SEM-1L-sm-S2
Przedmiot przygotowuje do samodzielnego poszukiwania i formułowania pytań badawczych, zbierania informacji i rozwiązywania problemu w oparciu o wybraną, dostosowaną do konkretnego zagadnienia metodologię badawczą.
W czasie seminarium odbywają się spotkania, których celem jest przygotowanie studentów do podejmowania dyskusji z umiejętnością argumentowania i uzasadniania własnych stanowisk. Celem seminarium jest także dostarczenie wiedzy i umiejętności teoretycznego opracowania badanego zagadnienia w formie rozprawy teoretycznej zgodnie z przejętymi, formalnymi zasadami pisania rozpraw naukowych
Całkowity nakład pracy studenta
I rok, semestr letni
15 godz. i 0,5 pkt. ECTS – godziny kontaktowe, seminarium, konsultacje indywidualne i grupowe
45 godz. i 1,5 pkt. ECTS – czas na indywidualną pracę studenta
II rok, semestr zimowy
15 godz. i 0,5 pkt. ECTS – godziny kontaktowe, seminarium, konsultacje indywidualne i grupowe
45 godz. i 1,5 pkt. ECTS – czas na indywidualną pracę studenta
II rok , semestr letni
30 godz. i 1 pkt. ECTS – godziny kontaktowe, seminarium, konsultacje indywidualne i grupowe
150 godz. i 5 pkt. ECTS – czas na indywidualną pracę studenta
Łącznie: 300 godz. (10 ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
W1: posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu etapów pracy teoretycznej (K_W04)
W2: zna i rozumie zasady budowania projektów badawczych (K_W11)
W3: posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu nauk humanistycznych i społecznych (K_W01, K_W02, K_W03, K_W05, K_W08, K_W15)
W4: zna i rozumie metody analizy, wartościowania i problematyzowania wytworów z zakresu sztuk wizualnych i audiowizualnych (K_W04)
W5: ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę z zakresu pojęć wykorzystywanych w pracy (K_W09; K_W10)
W6: ma uporządkowaną wiedzę, obejmującą terminologię, teorię oraz metodologię różnych subdyscyplin kultury wizualnej (K_W11)
W7: zna zasady prawa autorskiego (K_W12)
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: umie samodzielnie projektować i podejmować decyzje planując własne prace badawcze (K_U06)
U2: posiada wysoki poziom umiejętności analizowania tekstów z wykorzystaniem wiedzy teoretycznej (K_U10; K_U11 )
U3: umie publicznie zaprezentować wyniki badań własnych (K_U08)
U4: potrafi wykorzystywać umiejętności językowe w zakresie dziedzin
sztuki i dyscyplin artystycznych w zakresie sztuk wizualnych i audiowizualnych zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K_U07).
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: jest gotów do samodzielnego podejmowania niezależnych prac, wykazując się umiejętnością zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formowania krytycznej argumentacji oraz motywacją i umiejętnością organizacji pracy (K_K01)
K2: jest zdolny do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy(K_K02).
K3: jest zdolny do krytycznej oceny odbieranych treści, samooceny oraz konstruktywnej krytyki (K_K05)
K4: potrafi podczas publicznych wystąpień wykorzystywać mechanizmy psychologiczne przeciwdziałające lękom i stresom (K_K04)
K5: jest wrażliwy na społeczny kontekst sztuki, świadomie wykorzystuje ten kontekst w swojej pracy i posiada umiejętność krytycznej oceny (K_K07)
K6: posługuje się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi, dostrzega i wartościuje problemy moralne i etyczne związane z twórczością osadzoną w różnych kontekstach społecznych (K_K08)
K7: jest gotowy do podejmowania pracy w zespole, inicjowania i pracy z innymi osobami w ramach projektów i działań badawczych (K_K10)
Metody dydaktyczne
Seminarium, pokaz, prezentacja, opis
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
Wymagania wstępne
Brak.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2022/23L: |
Kryteria oceniania
• postęp w realizacji pracy magisterskiej
• poprawność wykonywania zadań
• systematyczne konsultacje fragmentów pracy w terminach wyznaczonych przez opiekuna pracy
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura obowiązkowa
Babbie, E. (2003). Badania społeczne w praktyce, Warszawa: WN PWN
Banks, M. (2009). Materiały wizualne w badaniach jakościowych, Warszawa: WN PWN
Frankfort-Nachmias, Ch., Nachmias, D.(2001). Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka
Konarzewski, K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa: WSiP
Nęcka, E., Stocki, R. (2009). Jak pisać prace z psychologii. Poradnik dla studentów i badaczy, Kraków: UNIVERSITAS
Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją, Warszawa: WAiP
Oliver, O.(1999). Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów.Kraków; Wydawnictwo Literackie
Uwagi
W cyklu 2024/25L:
Obowiązują konsultacje fragmentów pracy w terminach wyznaczonych przez opiekunów. Nie ma możliwości przedstawienia do zaliczenia gotowej, skończonej pracy bez wcześniejszych konsultacji.
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: