Seminarium Dyplomowe (część uzupełniająca pracy artystycznej) 1401-SDyp-II-5L-DM
Seminarium dyplomowe realizowane jest w formie obserwacji, analizy i oceny pracy studentów realizujących pracę dyplomową z zakresu grafiki w pracowniach: grafiki multimedialnej, litografii, sitodruku, wklęsłodruku, wypukłodruku.
Analiza merytorycznej problematyki związanej z koncepcją pracy, przygotowuje studentów do werbalizacji założeń projektu podczas egzaminu dyplomowego.
Realizowane bloki tematyczne:
Ocena koncepcji: założenia merytoryczne, ideowe i artystyczne.
Analiza i ocena indywidualnego sposobu wypowiedzi artystycznej (technika, technologia, cechy indywidualnego języka artystyczngo)
Wdrażanie studentów do sporządzenia adekwatnego i przekonywającego komentarza do pracy dyplomowej.
Przygotowanie studentów do publicznej prezentacji wykonanej pracy.
W cyklu 2022/23L:
Jak w opisie ogólnym przedmiotu |
W cyklu 2023/24L:
Jak w opisie ogólnym przedmiotu |
W cyklu 2024/25L:
Jak w opisie ogólnym przedmiotu |
W cyklu 2025/26L:
Jak w opisie ogólnym przedmiotu |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2025/26L: | W cyklu 2022/23L: | W cyklu 2024/25L: |
Kryteria oceniania
Ocena wykonanych prac, analiza i omówienie krytyczne z autorami w trakcie i na zakończenie semestru. Na ocenę w notacji punktowej składają się takie elementy jak: frekwencja i aktywność studenta na zajęciach, oryginalność koncepcji i umiejętność poszukiwania nowych rozwiązań, umiejętność formułowania i prezentacji założeń ideowych i artystycznych, biegłość techniczna, umiejętne użycie materiałów i technologii a przede wszystkim jakość artystyczna i estetyczna zrealizowanych prac.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Strzemiński Władysław - Teoria widzenia. Kraków 1969, Wydawnictwo Literackie.
Jordi Catafal, Clara Oliva - Techniki graficzne
Andrzej Jurkiewicz - Podręcznik metod grafiki artystycznej, Arkady 1975
Ales Krejca - Techniki sztuk graficznych, WAiF - Warszawa
Jerzy Werner - Podstawy technologii malarstwa i grafiki
Franciszek Bunsch - Zasada podpisywania odbitek graficznych
Grafika artystyczna – podręcznik warsztatowy, red. Joanna i Stefan Ficner
Edward Zajicek, Elementy technologii głównego procesu powstawania filmu,
Tony White, The Animators Workbook, Nowy Jork 1984
Ryszard W. Kluszczyński - Społeczeństwo Informacyjne. Cyberkultura. Sztuka
Multimediów” Rabid, Kraków 2001
Katalogi wystaw grafiki
Opracowania multimedialne z zakresu sztuki, filmy wideo i telewizyjne programy o sztuce.
Internet.
T. Cyprian - Fotografia: technika i technologia, PWN 1972
Dan Simon, Fotografia cyfrowa – Biblia, Helion Gliwice 2005
Skott Kelby, Fotografia cyfrowa – edycja zdjęć, wyd. III, Helion Gliwice 2005
M. Freeman: Fotografia studyjna. Wydawnictwa Naukowo- Techniczne, Warszawa 1993
Antologia polskiej animacji, Polskie Wydawnictwa Audiowizualne
Antologia polskiej animacji eksperymentalnej, Polskie Wydawnictwa Audiowizualne
Jerry Beck, Sztuka animacji, Arkady 2006
W cyklu 2022/23L:
Jak w opisie ogólnym przedmiotu |
W cyklu 2023/24L:
Jak w opisie ogólnym przedmiotu |
W cyklu 2024/25L:
Jak w opisie ogólnym przedmiotu |
W cyklu 2025/26L:
Jak w opisie ogólnym przedmiotu |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: