Rzeźba i wstęp do desingu 1401-RzDe-AW-1Z-SJ
Przedmiot Rzeźba i wstęp do designu prowadzony jest w formie ćwiczeń i wprowadza studentów w zagadnienia związane z bryłą
i przestrzenią, a w szczególności:
- analizę struktury bryły w aspekcie jej wielkości, masy, proporcji, kształtów
- analizę zależności przestrzennych zachodzących pomiędzy bryłami, oraz pomiędzy bryłami a otoczeniem
- analizę funkcji formy przestrzennej (dekoracyjnej, użytkowej)
Zakres tematów:
- analiza bryły: jej struktury, proporcji, kształtów i przekrojów na przykładzie bryły geometrycznej
- interpretacje przedmiotu: ekspresja zestawień materiałowych, zaprzeczenie funkcji, nadawanie nowej funkcji na przykładzie formy organicznej
- zapoznanie z podstawowymi technikami ceramicznymi
- przekształcenie formy organicznej w formę abstrakcyjną w technice ceramicznej
- przekształcenie formy abstrakcyjnej w formę użytkową z wykorzystaniem technik modelowania cyfrowego
|
W cyklu 2025/26Z:
identyczne jak w części A |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- obserwacji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Efekty kształcenia weryfikowane są na podstawie:
- Przeglądu realizowanych prac i krytycznym ich omówieniu wraz z oceną.
- Końcowo-rocznego przeglądu wszystkich prac artystycznych/projektowych w obecności Rady Programowej kierunku.
- Wystawy końcowo-rocznej.
Ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie:
Ocenie podlegają praktyczne rezultaty prowadzonych ćwiczeń w postaci wykonanych prac rzeźbiarskich, ceramicznych i projektowych uwzględniających treści programowe przedmiotu.
Metody oceniania:
Zaliczenie każdego semestru polega na przeglądzie realizowanych prac i krytycznym ich omówieniu wraz z oceną.
Warunkiem zaliczenia 2 semestru jest przedstawienie w formie cyfrowej planszy 100x70 cm prezentującej dokumentację wszystkich zrealizowanych w cyklu dydaktycznym zadań.
Ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie:
zaangażowanie i aktywność,
umiejętność samodzielnego pozyskiwania niezbędnych informacji, W2, K2
poziom rozumienia realizowanych zadań, W1, W2, U1, U2, K1, K2, K3
umiejętność formułowania i prezentacji założeń, W1, W2, U1, K1, K2, K3
biegłość techniczna i manualna, W2, W3, U3, K2
umiejętność korzystania z materiałów i technologii, W3, U3.
Literatura
1. GOMBRICH E., „Sztuka i złudzenie”, Warszawa 1981.
2. GOMBRICH E., „Zmysł porządku: o psychologii sztuki
dekoracyjnej”, Kraków 2009.
3. POTOCKA M. A., „Rzeźba: dzieje teoretyczne”, Kraków 2002.
4. READ H., „Sens sztuki”, Warszawa 1994.
5. READ H., „O pochodzeniu formy w sztuce”, Warszawa 1973.
strony internetowe:
Interior Design Magazine
Art & Design
Design Street
Contemporary Art
|
W cyklu 2025/26Z:
identyczne jak w części A |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: