Rysunek intermedialny I 1401-RysI-I-1L-sm-S2
Głównym celem nauczania Rysunku Intermedialnego na I roku studiów magisterskich jest zapoznanie studentów z szerokim spektrum sposobów rysowania. Począwszy od wprowadzenia definicji intermedialności, studenci poprzez kolejne ćwiczenia dotykają różnych rodzajów rysunku takich jak: Rysunek mentalny, ubogi
Rysowanie bez rysunku
Rysunek poza tradycyjnymi materiałami, technikami rysunkowymi
Rysunek poza płaszczyzną
Rysunek w przestrzeni
Narracja rysunkowa
Rysunek wielkoformatowy – na płaszczyźnie i poza nią
Rysunek koncepcyjno-wyobraźniowy
By w efekcie umieć tworzyć prace plastyczne świadomie i właściwie wybierając i łącząc techniki rysunkowe by wyrażać własne idea artystyczne.
Poza zajęciami w pracowni, studenci realizują prace i zadania w plenerze, w przestrzeniach otwartych. Zadania stawiane przed studentami mają charakter ćwiczeń indywidualnych i grupowych
W cyklu 2022/23L:
Głównym celem nauczania Rysunku Intermedialnego na I roku studiów magisterskich jest zapoznanie studentów z szerokim spektrum sposobów rysowania. Począwszy od wprowadzenia definicji intermedialności, studenci poprzez kolejne ćwiczenia dotykają różnych rodzajów rysunku takich jak: Rysunek mentalny, ubogi By w efekcie umieć tworzyć prace plastyczne świadomie i właściwie wybierając i łącząc techniki rysunkowe by wyrażać własne idea artystyczne. |
W cyklu 2023/24L:
Głównym celem nauczania Rysunku Intermedialnego na I roku studiów magisterskich jest zapoznanie studentów z szerokim spektrum sposobów rysowania. Począwszy od wprowadzenia definicji intermedialności, studenci poprzez kolejne ćwiczenia dotykają różnych rodzajów rysunku takich jak: Rysunek mentalny, ubogi By w efekcie umieć tworzyć prace plastyczne świadomie i właściwie wybierając i łącząc techniki rysunkowe by wyrażać własne idea artystyczne. |
W cyklu 2024/25L:
Głównym celem nauczania Rysunku Intermedialnego na I roku studiów magisterskich jest zapoznanie studentów z szerokim spektrum sposobów rysowania. Począwszy od wprowadzenia definicji intermedialności, studenci poprzez kolejne ćwiczenia dotykają różnych rodzajów rysunku takich jak: Rysunek mentalny, ubogi By w efekcie umieć tworzyć prace plastyczne świadomie i właściwie wybierając i łącząc techniki rysunkowe by wyrażać własne idea artystyczne. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- doświadczeń
- projektu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie semestru polega na indywidualnym przeglądzie prac i wnikliwej ich ocenie (W_1)
Prace winny odzwierciedlać wszystkie tematy ćwiczeń, wykonane i zinterpretowane przy pomocy szerokiego spektrum środków rysunkowych i artystycznych zgodnych z ideą prac(W_2)
Podstawowym warunkiem uzyskania zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach (K_1, K_2)
Kryterium ocen
Wysoki poziom techniczno-wykonawczy
Adekwatność użytych środków wobec założeń, tematu, koncepcji pracy (U_1,U_2, U_3)
Dojrzałość pracy, poziom intelektualny (U_1, U_3)
Zaangażowany stosunek do specjalności i przedmiotu(U_2)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Antoni Moniuszko “Ciało Sztuki” PWN, 1982
Krystyna Czerni “Rezerwat sztuki”, ZNAK, 2000
Katalogi i książki z zasobu biblioteki Katedry Rysunku
W danym cyklu studentom proponuje się bieżące publikacje, wystawy z obszaru sztuki współczesnej, szczególnie te związane z obszarem rysunku wykorzystywanego i łączonego z innymi technikami plastycznymi.
W cyklu 2022/23L:
Antoni Moniuszko “Ciało Sztuki” PWN, 1982 Krystyna Czerni “Rezerwat sztuki”, ZNAK, 2000 Katalogi Triennale Rysunku we Wrocławiu 2019 i 2022 |
W cyklu 2023/24L:
Antoni Moniuszko “Ciało Sztuki” PWN, 1982 Krystyna Czerni “Rezerwat sztuki”, ZNAK, 2000 Katalogi Triennale Rysunku we Wrocławiu 2019 i 2022 |
W cyklu 2024/25L:
Antoni Moniuszko “Ciało Sztuki” PWN, 1982 Krystyna Czerni “Rezerwat sztuki”, ZNAK, 2000 Katalogi Triennale Rysunku we Wrocławiu 2019 i 2022 |
Uwagi
W cyklu 2022/23L:
zajęcia dla obu grup rysunku intermedialnego będą prowadzone wspólnie przez obie prowadzące, podział na grupy daje możliwość komfortowej pracy podczas wykonywania zadań w dwóch salach. |
W cyklu 2023/24L:
zajęcia dla obu grup rysunku intermedialnego będą prowadzone wspólnie przez obie prowadzące, podział na grupy daje możliwość komfortowej pracy podczas wykonywania zadań w dwóch salach. |
W cyklu 2024/25L:
zajęcia dla obu grup rysunku intermedialnego będą prowadzone wspólnie przez obie prowadzące, podział na grupy daje możliwość komfortowej pracy podczas wykonywania zadań w dwóch salach. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: