Rysunek akademicki 1401-RysAk-2Z-sm-SJ
Rysunek akademicki nie uczy odwzorowywania natury, lecz analizowania formy i konstrukcji przedmiotu, co jest bardzo ważnym elementem tworzenia nowych form. Uczy dobrego widzenia formy.
Praca z formą i wiedza o specyfice tworzenia - to podstawa profesji każdego plastyka.
Rysunek akademicki jest podstawą, fundamentem wizualnego światopoglądu każdego plastyka.
Posiada on swoją metodykę. Metodyka nauczania obliczona jest na określony czas w którym student uzyskuje wiedzę teoretyczną oraz utrwali praktyczne nawyki, które dadzą mu możliwość profesjonalnego analizowania form i pracy zarówno z martwą naturą, pejzażem, postacią ludzką, portretem, projektami i wnętrzem architektonicznym.
Naukę rysowania rozpoczyna się od prostych form geometrycznych, stopniowo przechodząc do skomplikowanych form złożonych.
W cyklu 2022/23Z:
Praca z formą i wiedza o niej to podstawy zasób informacji każdego plastyka. Posiada on swoją metodykę pracy nad formą. System nauczania przełożony jest na określony czas, w którym student uzyskuje wiedzę teoretyczną oraz utrwala swoje praktyczne umiejętności. Nawyki, które dadzą mu możliwość profesjonalnego analizowania form i pracy zarówno z martwą naturą, pejzażem, modelem, portretem, projektem wnętrz architektonicznych, jak i innych przestrzeni. Nauka rysowania rozpoczyna się od prostych form geometrycznych, stopniowo przechodząc do skomplikowanych form złożonych. |
W cyklu 2023/24Z:
Praca z formą i wiedza o niej to podstawy zasób informacji każdego plastyka. Posiada on swoją metodykę pracy nad formą. System nauczania przełożony jest na określony czas, w którym student uzyskuje wiedzę teoretyczną oraz utrwala swoje praktyczne umiejętności. Nawyki, które dadzą mu możliwość profesjonalnego analizowania form i pracy zarówno z martwą naturą, pejzażem, modelem, portretem, projektem wnętrz architektonicznych, jak i innych przestrzeni. Nauka rysowania rozpoczyna się od prostych form geometrycznych, stopniowo przechodząc do skomplikowanych form złożonych. |
W cyklu 2024/25Z:
Praca z formą i wiedza o niej to podstawy zasób informacji każdego plastyka. Posiada on swoją metodykę pracy nad formą. System nauczania przełożony jest na określony czas, w którym student uzyskuje wiedzę teoretyczną oraz utrwala swoje praktyczne umiejętności. Nawyki, które dadzą mu możliwość profesjonalnego analizowania form i pracy zarówno z martwą naturą, pejzażem, modelem, portretem, projektem wnętrz architektonicznych, jak i innych przestrzeni. Nauka rysowania rozpoczyna się od prostych form geometrycznych, stopniowo przechodząc do skomplikowanych form złożonych. |
W cyklu 2025/26Z:
Praca z formą i wiedza o niej to podstawy zasób informacji każdego plastyka. Posiada on swoją metodykę pracy nad formą. System nauczania przełożony jest na określony czas, w którym student uzyskuje wiedzę teoretyczną oraz utrwala swoje praktyczne umiejętności. Nawyki, które dadzą mu możliwość profesjonalnego analizowania form i pracy zarówno z martwą naturą, pejzażem, modelem, portretem, projektem wnętrz architektonicznych, jak i innych przestrzeni. Nauka rysowania rozpoczyna się od prostych form geometrycznych, stopniowo przechodząc do skomplikowanych form złożonych. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
• analiza i omówienie krytyczne prezentowanych prac (K_W02, K_W04)
• ocena jakości artystycznej i estetycznej prac (K_W07, K_W10, K_U02)
• przegląd prac w trakcie semestru
• ocena semestralna
elementy oceny:
• zaangażowanie, frekwencja i aktywności na zajęciach (K_K02); ocena umiejętności wykorzystywania materiałów i narzędzi oraz technologii i warsztatu studenta, (K_U02, K_U03, K_U06)
Student zobowiązany jest do wykonania dokumentacji fotograficznej swoich prac i złożenia jej w archiwum Zakładu Rysunku
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura wymagana i zalecana:
Karl Teissig- "Techniki rysunku"
Ales Krejca- "Techniki sztuk graficznych"
Wiesława Wierzchowska- "Współczesny rysunek polski"
Victor I. Stoichita- "Krótka historia cienia"
Terisio Pignatti- "Historia rysunku"
Katalogi współczesnych artystów polskich uprawiających działalności artystyczną w zakresie rysunku klasycznego i artystycznego, wystawy, muzea, galerie, wycieczki artystyczne, wydawnictwa i katalogi, Internet, Gabinet Sztuki i Rycin Biblioteki UMK
W cyklu 2022/23Z:
Literatura wymagana i zalecana: |
W cyklu 2023/24Z:
Literatura wymagana i zalecana: |
W cyklu 2024/25Z:
Literatura wymagana i zalecana: |
W cyklu 2025/26Z:
Literatura wymagana i zalecana: |
Uwagi
W cyklu 2022/23Z:
Zwrócenie uwagi na indywidualizm twórczy poszczególnych studentów. |
W cyklu 2023/24Z:
Zwrócenie uwagi na indywidualizm twórczy poszczególnych studentów. |
W cyklu 2024/25Z:
Zwrócenie uwagi na indywidualizm twórczy poszczególnych studentów. |
W cyklu 2025/26Z:
Zwrócenie uwagi na indywidualizm twórczy poszczególnych studentów. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: