Rysunek użytkowy i ilustracja II 1401-Rui-II-1L-sm-S2
Realizacja ćwiczeń związanych z umiejętnością posługiwania się rysunkiem odręcznym w celu przedstawienia własnych koncepcji projektowych i ilustratorskich. Następnie realizowanych przy użyciu środków wynikających z pogłębionej analizy tematu i przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu warsztatu techniki komputerowej. Posługiwanie się programami graficznymi typu: Adobe Ilustrator, Photoshop. InDesign.
W cyklu 2022/23L:
j.w. |
W cyklu 2023/24L:
j.w. |
W cyklu 2024/25L:
j.w. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- doświadczeń
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wymagania dotyczące zaliczenia
• Zaliczenie kolejnego semestru i roku studiów następuje w oparciu o zrealizowane przez studenta projekty , realizacje i ćwiczenia określone na początku semestru przez prowadzącego/ą (K_K03), (K_U01)
• Zaliczenie semestru polega na grupowym przeglądzie prac i wnikliwej ich ocenie oraz indywidualnych i regularnych konsultacjach z wykładowcą/czynią (K_K08)
Kryterium ocen:
• Wysoki poziom techniczno-wykonawczy prac projektowych i ilustracji, (K_K03), (K_W15), (K_U03)
• Realizacja wszystkich prac semestralnych,
z zachowaniem podstawowych zasad projektowych oraz estetyki prac, (K_K03), (K_U03)
• Adekwatność użytych środków wobec założeń i tematu, (K_U05), (K_U01), (K_W01), (K_W15)
• Kreatywne rozwiązanie tematów semestralnych, (K_U04), (K_W04)
• Czynny i aktywny udział w zajęciach i konsultacjach (K_K03), (K_K08)
• Umiejętność prezentacji szkiców, projektów, metod poszukiwania rozwiązań oraz końcowych prac semestralnych, (K_K08), (K_U05)
• Wydruk wybranych prac projektowych (wybranych wspólnie z prowadzącym/ą) (K_K08)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Przemysław Markiewicz, „Vademecum projektanta”
2. Huml, „Polska sztuka użytkowa”
3. Karl Teissig - "Techniki rysunku"
4. Ales Krejca - "Techniki sztuk graficznych"
5. Jankowski M.: Elementy grafiki komputerowej, WNT, Warszawa, 2006.
6. „Advanced Photoshop. The magazyn for Adobe Photoshop professionals”
7. Julius Wiedemann „Illustration Now! Portraits”, TASCHE;
8. Stevem Heller, Julius Wiedemann „100 Illustrators”, TASCHE,
9. S. Frąckiewicz, „Ten łokieć źle się zgina. Rozmowy o ilustracji”, 2017
10. P. Mogilnicki, „Nie ma co się obrażać. Nowa polska ilustracja”, Karakter, 2017
11. P. Mogilnicki, „Książka po okładce. O współczesnym polskim projektowaniu okładek”, 2021
12. Josef Müller-Brockmann, „Systemy siatek w projektowaniu graficznym. Przewodnik dla grafików, typografów i projektantów 3D”, d2d.pl, 2020
13. Friedrich Forssman, „Pierwsza Pomoc W Typografii”
Wystawy, muzea, wyjazdy poznawczo – artystyczne,
Filmy, sympozja, sesje naukowe, warsztaty,
Zasoby Internetu: www.bahance.com, twórczość i portfolia innych projektantów oraz ilustratorów dostępna w Internecie
W cyklu 2022/23L:
j.w. |
W cyklu 2023/24L:
j.w. |
W cyklu 2024/25L:
j.w. |
Uwagi
W cyklu 2022/23L:
Zakres tematyczny: grafika wektorowa, grafika rastrowa, ilustracja, książka autorska |
W cyklu 2023/24L:
Zakres tematyczny: grafika wektorowa, grafika rastrowa, ilustracja, książka autorska |
W cyklu 2024/25L:
Zakres tematyczny: grafika wektorowa, grafika rastrowa, ilustracja, książka autorska |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: