Rysunek użytkowy i ilustracja 1401-Rui-1Z-sm-S2
Realizacja podstawowych ćwiczeń związanych z umiejętnością posługiwania się rysunkiem odręcznym, technicznym i wektorowym w celu przedstawienia własnych koncepcji projektowych i ilustratorskich przy użyciu środków wynikających z pogłębionej analizy natury i fotografii oraz przy wykorzystaniu podstawowej wiedzy z zakresu warsztatu techniki komputerowej. Posługiwanie się programami graficznymi typu: Adobe Ilustrator, Photoshop.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- doświadczeń
- giełda pomysłów
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody służące prezentacji treści
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wymagania dotyczące zaliczenia
• Zaliczenie kolejnego semestru i roku studiów następuje w oparciu o zrealizowane przez studenta projekty , realizacje i ćwiczenia określone szczegółowo w planach semestralnych. (K_K03), (K_U01)
• Zaliczenie semestru polega na grupowym przeglądzie prac i wnikliwej ich ocenie oraz indywidualnej rozmowie z wykładowcą/czynią (K_K08)
• Podstawowym warunkiem uzyskania zaliczenia jest obecność na wszystkich zajęciach i aktywny w nich udział (K_K08)
Kryterium ocen
• Wysoki poziom techniczno-wykonawczy prac projektowych i ilustracji, (K_K03), (K_W15), (K_U03)
• Realizacja wszystkich prac semestralnych,
z zachowaniem podstawowych zasad projektowych oraz estetyki prac, (K_K03), (K_U03)
• Adekwatność użytych środków wobec założeń i tematu, (K_U05), (K_U01), (K_W01), (K_W15)
• Kreatywne rozwiązanie tematów semestralnych, (K_U04), (K_W04)
• Umiejętność prezentacji szkiców, projektów, metod poszukiwania rozwiązań oraz końcowych prac semestralnych, (K_K08), (K_U05)
• Wydruk wybranych prac projektowych (wybranych wspólnie z prowadzącym/ą) (K_K08)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Przemysław Markiewicz, „Vademecum projektanta”
2. Huml, „Polska sztuka użytkowa”
3. Karl Teissig - "Techniki rysunku"
4. Ales Krejca - "Techniki sztuk graficznych"
5. Jankowski M.: Elementy grafiki komputerowej, WNT, Warszawa, 2006.
6. „Advanced Photoshop. The magazyn for Adobe Photoshop professionals”
7. Julius Wiedemann „Illustration Now! Portraits”, TASCHE;
8. Stevem Heller, Julius Wiedemann „100 Illustrators”, TASCHE,
9. S. Frąckiewicz, „Ten łokieć źle się zgina. Rozmowy o ilustracji”, 2017
10. P. Mogilnicki, „Nie ma co się obrażać. Nowa polska ilustracja”, Karakter, 2017
11. P. Mogilnicki, „Książka po okładce. O współczesnym polskim projektowaniu okładek”, 2021
12. Josef Müller-Brockmann, „Systemy siatek w projektowaniu graficznym. Przewodnik dla grafików, typografów i projektantów 3D”, d2d.pl, 2020
13. Friedrich Forssman, „Pierwsza Pomoc W Typografii”
Wystawy, muzea, wyjazdy poznawczo – artystyczne
Filmy, sympozja, sesje naukowe, warsztaty,
Gabinet sztuki, gabinet rycin – Biblioteka UMK
Czasopisma: „Architektura”, „Murator”, „Projekt”, „Domus”, „Graphis”, „Detail”, „Cree” itp.
Zasoby Internetu: www.bahance.com, twórczość i portfolia innych projektantów oraz ilustratorów dostępna w Internecie
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: