Rysunek 1401-RYS-AW-1L-SJ
Przedmiot rysunek realizowany jest w formie ćwiczeń. Ćwiczenia są realizacją zadań o rosnącym stopniu złożoności i trudności. Mają one charakter praktyczny. Obejmują zagadnienia artystyczne i warsztatowe. Zmierzają do świadomego, opanowania rysunku koniecznego w projektowaniu. Student powinien osiągnąć sprawność techniczną, związaną z obrazowaniem na płaszczyźnie szanując autonomię dwuwymiarowości. W tym celu są konieczne między innymi:
- umiejętność wyznaczania proporcji
-znajomość zasad perspektywy
-dobór określonych środków wyrazu w tworzeniu obrazu oraz funkcja deformacji
-umiejętne komponowanie
- trafne rysunkowe wyznaczanie pola operacyjnego
-świadomość różnic w obrazowaniu rzeczy, bazująca na tym co się widzi albo na tym co się wie
-rysunek jako podstawowa forma zapisu własnych doznań
i przemyśleń, pomysłów twórczych (pierwszy zapis)
-rysunek jako ważna forma porozumiewania się z inną osobą (komunikat przekazujący informację)
-rysunek jako odrębne medium w sztuce pozwalające na pełną wypowiedź artystyczną
-rysunek dyscyplinujący myślenie i obnażający umiejętności, pokazujący autorowi dystans między wyobrażeniem a realizacją, stymulujący ciągły rozwój.
|
W cyklu 2025/26L:
identyczne jak w części A |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- sytuacyjna
- studium przypadku
- obserwacji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Zaliczenie każdego semestru polega na przeglądzie realizowanych prac i krytycznym ich omówieniu wraz z oceną. (W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3)
Końcowo-roczne przeglądy z wszystkich przedmiotów.
Wystawy końcowo-roczne.
Kryteria oceniania:
Ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie:
zaangażowanie i aktywność, (W1, W2, W3)
umiejętność samodzielnego pozyskiwania niezbędnych informacji, (U1, U2, U3)
poziom rozumienia realizowanych zadań, (U1, U2, U3, K1, K2, K3)
umiejętność formułowania i prezentacji założeń, (U1, U2, U3, K1, K2, K3)
biegłość techniczna i manualna, (U1, U2, U3)
umiejętność korzystania z materiałów i technologii. (U1, U2, U3)
Kryteria oceniania:
Ndst ≤ 50 %
dst 51-60 %
dst plus 61-70 %
db- 71-80 %
db plus 81-90 %
bdb- ≥ 91 %
Literatura
Literatura wymagana (obowiązkowa)
Rudolf Arnheim, Sztuka i percepcja wzrokowa
Ernst H. Gombrich, Sztuka i złudzenie
Literatura zalecana (uzupełniająca)
Wasyl Kandynski, Punkt i linia a płaszczyzna
Ernst H. Gombrich Zmysł porządku
|
W cyklu 2025/26L:
identyczne jak w części A |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: