Rysunek 1401-RYS-3Z-GR-DM
Uwzględniając dotychczasowe doświadczenia studentów należy unikać warsztatowej rutyny poprzez stałe podnoszenie sprawności i świadomości plastycznej. Wdrożyć nawyki solidności i systematyczności w pracy. Zachować proporcję miedzy obserwacją , a notacją. Jest to czas przewartościowań i intensywnego rozszerzania świadomości w wyniku zadań w pracowniach specjalistycznych. Należy wydłużyć czas powstawania ćwiczeń, pogłębiając równocześnie ich różnorodność. Poznawanie nowych technik i środków plastycznych ma prowadzić do pełnego ich pojmowania – asymilacji.
W cyklu 2022/23Z:
j.w |
W cyklu 2023/24Z:
j.w |
W cyklu 2024/25Z:
j.w |
W cyklu 2025/26Z:
j.w |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie realizacji zadań i projektów wg planów semestralnych. Indywidualne omówienie prac , krytyczna analiza i rozmowa ze studentem. Aktywny udział i obecność na zajęciach studenta jest warunkiem zaliczenia.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Maria Mrozińska, Stanisława Sawicka „Grafika szkół obcych w zbiorach polskich” Arkady, Warszawa 1978
Bolesław Lutosławski „ Alchemia portretu” Helion, 2011
„ Von Leonardo bis Chagall” Coruina, Budapeszt 1988
Kenneth Clark „ Akt studium idealnej formy” Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe , PWN ,Warszawa 1998
Bohumir Mraz „ Ingres rysunki” Odeon, Arkady, Praga 1979, Warszawa 1989
Camillo Semenzato „ Blask renesansu”, Arkady 1994
Jan Berdyszak ,,O obrazie” Muzeum Warmi I Mazur w Olsztynie 1999
„Andrzej Pawłowski 1925 -1986” BWA Katowice 2002
Biblioteka Zakładu Rysunku
Czasopisma branżowe
Udział w wystawach i zasoby internetowe
W cyklu 2022/23Z:
j.w |
W cyklu 2023/24Z:
j.w |
W cyklu 2024/25Z:
j.w |
W cyklu 2025/26Z:
j.w |
Uwagi
W cyklu 2022/23Z:
brak |
W cyklu 2023/24Z:
brak |
W cyklu 2024/25Z:
brak |
W cyklu 2025/26Z:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: